مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان خبر داد

اعزام ۲۷ کاروان عمره مفرده از خراسان رضوی/ اعزام زائران تا ماه رمضان ادامه دارد

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: تا امروز ۲۷ کاروان با ظرفیت ۲۲۸۵ نفر به عمره مفرده اعزام شده‌اند.

عباس خداشناس در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت اعزام سفرهای عمره مفرده از خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر سفرهای عمره مفرده مطابق برنامه در حال انجام است و هیچ مشکل خاصی ندارد. مطابق اطلاع‌رسانی‌ها، زائران در کاروان‌ها ثبت‌نام کرده و ویزای آن‌ها را نیز اخذ کرده‌ایم و به ترتیب در حال اعزام هستند.

وی در خصوص میزان اعزام زائران عمره مفرده از خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اعزام زائران عمره مفرده استان را مرحله‌بندی کرده و تاکنون ۹ دوره اعزام کاروان داشته‌ایم. تا امروز ۲۷ کاروان با ظرفیت ۲۲۸۵ نفر به عمره مفرده اعزام شده‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص هزینه تمام شده سفر عمره مفرده برای زائران عنوان کرد: اعزام زائران به سرزمین وحی طی سفرهای عمره مفرده بسته به نوع کاروان و محل اقامت زائران، حدود ۴۴ تا ۴۶ میلیون تومان هزینه دارد.

خداشناس در خصوص چگونگی مسیر اعزام زائران به عمره مفرده اضافه کرد: زائران عمره مفرده از خراسان رضوی به صورت مستقیم از فرودگاه مشهد به عربستان اعزام می‌شوند. پیش از این پروازها فقط به مقصد مدینه انجام می‌شد، اما در حال حاضر پروازها به مقصد جده تغییر کرده است.

وی ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت کشور، اعزام سفرهای عمره مفرده تا ماه مبارک رمضان ادامه دارد. در حال حاضر تمام اولویت‌هایی که در گذشته قرعه‌کشی شده بود، مجاز به ثبت‌نام شده و طی فراخوان‌های مختلف به افراد اطلاع‌رسانی شده تا در صورت تمایل در این سفر ثبت‌نام کنند. در حال حاضر کاروان‌های تا ماه آذر را فراخوان داده‌ایم و ثبت‌نام‌های آن‌ها نیز به صورت کامل انجام شده است. اعزام‌ سایر مراحل نیز از طریق کانال‌های سازمان حج و زیارت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر ثبت‌نام جدیدی برای سفر عمره نداریم. ودیعه‌گذارانی که در سال ۱۳۹۰ در بانک ملی و ملت ثبت‌نام داشته‌اند، برای فراخوان ثبت‌نام می‌شوند.

خداشناس در خصوص وضعیت نقل و انتقال فیش‌های عمره مفرده بیان کرد: اگر اشخاصی قصد واگذاری فیش خود را دارند به دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی مراجعه کنند. افرادی که نیز قصد خرید فیش عمره دارند به این دفاتر مراجعه کرده و با فروشنده فیش‌های عمره به توافق رسیده تا مراحل انتقال این فیش‌ها در محل دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت انجام شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080704762
  • خبرنگار : 50093