شورای نگهبان به پویش «ایران همدل» پیوست

سخنگوی شورای نگهبان ضمن اعلام پیوستن این شورا به پویش «ایران همدل»، گفت: این پویش فراتر از کمک‌های مادی، نمادی از همبستگی جهانی است؛ با مشارکت در این حرکت بزرگ یک‌بار دیگر به جهانیان نشان خواهیم داد که انسانیت مرزی را نمی‌شناسد و ما در برابر درد و رنج همدیگر مسئول هستیم.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان با انتشار ویدئویی از پیوستن این شورا به پویش «ایران همدل» خبر داد و گفت: این روزها شاهد فجایعی در میان امت اسلامی هستیم و متاسفانه ده‌ها هزار بی گناه در غزه و لبنان به خاک و خون کشیده شدند و خانه‌های این عزیزان ویران شده است. رژیم صهیونی زیرساخت‌ها را نابود و معیشت مردم را به طور کلی مختل کرده است؛ در این مصیبت بزرگ ندای مظلومیت مردم فلسطین و لبنان به گوش جهانیان رسیده اما متاسفانه در این خصوص با سکوت مجامع بین‌المللی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه «ایرانیان از دیرباز به همدلی و انسان دوستی شهره بودند و الان هم  زمان آن است که با همدلی و یکپارچگی به یاری مردم غزه و لبنان بپا خیزیم»، عنوان کرد: بر اساس قانون اساسی ما، مسلمانان امت واحده هستند و در چنین مواردی باید به هم‌نوعان خود کمک کنند لذا شورای نگهبان هم در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس وظیفه شرعی، ملی و انسانی که دارد، به پویش مردمی ایران همدل که هدفش کمک به آوارگان و آسیب دیدگان این فاجعه انسانی است، پیوست.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این پویش فراتر از کمک های مادی، نمادی از همبستگی جهانی است؛ با مشارکت در این حرکت بزرگ یک‌بار دیگر به جهانیان نشان خواهیم داد که انسانیت مرزی را نمی‌شناسد و ما در برابر درد و رنج همدیگر مسئول هستیم و ایرانیان یک‌بار دیگر نشان خواهند داد که مثل همیشه در کنار مظلومان ایستاده‌اند.

پویش «ایران همدل»، بزرگترین حرکت جمعی و مردمی برای مواسات و کمک مؤمنانه است که از سال ۱۳۹۸ و پس از بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر شکل‌گیری نهضت تعاون و احسان و کمک مؤمنانه، در کشور آغاز به کار کرد. در پی تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای فلسطین در نوار غزه و شهادت ده‌ها هزار نفر از مردم بیگناه این منطقه و تخریب جدی زیر ساخت‌های شهری، منازل مسکونی و از بین رفتن معیشت مردم غزه در یک سال اخیر و همچنین تخریب منازل، ساختمان‌های  مردم در جنوب لبنان، شهادت جمع زیادی از مردم بی‌گناه و خسارت‌های گسترده به آنها، در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان، چهارمین مرحله‌ی پویش مردمی «ایران همدل» به‌منظور جمع‌آوری مشارکت‌های نقدی هموطنان عزیز برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان آغاز به کار کرد.

در این مرحله نیز همانند سه دوره‌ی قبل، همه کمک‌های مردمی واریزی به حساب پویش، توسط جمعیت هلال احمر و گروه‌های مردمی فعال در این حوزه‌ برای رفع نیازهای ضروری و حیاتی مردم مظلوم فلسطین و لبنان هزینه می‌شود.

بر اساس آنچه در این پویش اعلام شده است، داوطلبان مشارکت در این پویش می‌توانند از روش‌های زیر اقدام کنند:

- کمک نقدی:

شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۸۲۰۰۰۰۰۰۰۷

شماره شبا: Ir۳۲۰۲۱۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۱۶۰۰۰۰۵۲۶

کد دستوری: #۱۴*

پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR

- اهدای طلا و جواهرات

- کمک‌هزینه سرپرستی از خانواده های آواره لبنانی و فلسطینی ارسال عدد ۳ به ۳۰۰۰۲۲۲

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403080704757
  • خبرنگار : 71489