سخنران حرم بانوی کرامت:

جنگ ما در غزه و لبنان بر سر اعتقادات است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت جنگ ما در غزه و لبنان را بر سر اعتقادات دانست و گفت: دشمن‌ترین افراد نسبت به اسلام صهیونیست‌ها هستند که امروز هم به دنبال نابودی اسلام و مسلمانان هستند؛ بنابراین ما وظیفه داریم در مقابل آنها بجنگیم و اگر خودمان نمی‌توانیم باید با مال خود جهاد کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی حسن‌آبادی، استاد حوزه علمیه در سخنرانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شامگاه گذشته ۶ آبان‌ماه برگزار شد، با بیان اینکه اگر کسی بخواهد دین‌دار واقعی باشد باید سه ویژگی داشته باشد، گفت: اول ویژگی انسان دین‌دار این است که باید احکام خود را بلد باشد؛ متأسفانه امروز خیلی از افراد از تقلید سرباز می‌زنند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که تقلید کنیم.

وی با بیان اینکه جریان تقلید یک جریان عقلی است، افزود: وقتی شما به پزشک مراجعه می‌کنید به دستورالعمل او برای سلامتی جسم خود عمل می‌کنید؛ عمل‌کردن به دستورالعمل عالم دین برای حفظ سلامتی روح نامش تقلید است.

وی ویژگی دوم یک فرد دین‌دار را اخلاق خوب دانست و گفت: یکی از عواملی که دین پیامبر را پیش برد اخلاق نیکوی ایشان بود و در سیره پیامبر (ص) آمده است که هیچ‌کس نتوانست در سلام‌کردن به ایشان سبقت گیرد و پیامبر (ص) به عیادت افرادی که در کوچه و خیابان ایشان را تمسخر و اذیت می‌کردند می‌رفتند.

حسن‌آبادی با بیان اینکه اخلاق رکن دین‌داری است و نمی‌شود مؤمنی را پیدا کرد که بداخلاق باشد، تصریح کرد: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود با فرعون هم با لحن نرم صحبت کن اما برخی از افراد دین‌دار حتی با همسر و همسایه خود نیز نمی‌توانند به نرمی صحبت کنند.

وی ویژگی و ضلع سوم دین‌داری را اعتقادات دانست و گفت: رعایت احکام و داشتن اخلاق خوب فقط در صورت داشتن اعتقادات خوب است که انسان را نجات می‌دهد و این اعتقادات صحیح است که به اعمال و رفتار انسان قیمت می‌دهد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بسیاری از ما در اعتقادات ضعیف عمل می‌کنیم، افزود: جنگ ما لزوماً جنگ اقتصادی و سیاسی نیست؛ بلکه جنگ ما جنگ اعتقادی است و حضرت حجت(عج) این جنگ را به نفع مسلمین و شیعه تمام خواهند کرد.

وی افزود: برخی از اصحاب پیامبر در مورد این آیه که «اگر دین خدا را یاری نکنید خداوند قومی را می‌آورد که خدا را دوست دارند و خدا نیز آنها را دوست دارد، در مقابل دشمنان استوار و در مقابل مؤمنین متواضع هستند و از سرزنش، سرزنش‌کنندگان بیمی ندارند» پرسیدند اینها چه قومی هستند؟ حضرت دست به شانه سلمان گذاشتند و فرمودند از قوم این مرد هستند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ایران تنها کشور شیعه جهان است که در مقابل یهود و استکبار ایستاده است، گفت: امروز شرایط به‌گونه‌ای است که هم برای لشکر کفر و هم برای لشکر حق، بحث مرگ و زندگی است و امروز اگر نمی‌توانیم خودمان به جهاد برویم باید با مال خود جهاد کنیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403080704731
  • خبرنگار : 50455