دبیر همایش«نصیرالدین اسوه شاگردپروری»:

«نصیرالدین اسوه شاگردپروری» در قم و سمنان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی همایش ملی «نصیرالدین اسوه شاگردپروری» گفت: پاسداشت ابوالشهید، آیت الله حاج شیخ محمد تقی نصیری (ره) در قم و سمنان برگزار می‌شود.

عباس نصیری فرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آئین نکوداشت آیت الله حاج شیخ محمد تقی نصیری (ره) تحت عنوان «نصیرالدین اسوه شاگردپروری»، طی ماه‌های آذر و دی‌ماه پیش رو در قم و سمنان برگزار می‌شود.

وی از آیت الله نصیری به عنوان یکی از شاخص ترین حوزویان این استان طی چند دهه گذشته نام برد و افزود: همایش ملی پاسداشت این عالم دینی و استاد برجسته حوزه های سمنان در دی‌ماه به میزبانی شهر سمنان، زادگاه این عالم و روحانی مبارز برگزار خواهد شد.
همچنین نشست علمی این همایش نیز قرار است که در آذرماه در حوزه علمیه قم برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های متعددی برای برپایی این همایش تدارک دیده شده اضافه کرد: تولیدات علمی، سبک زندگی فردی و خانوادگی، همراهی با نهضت امام خمینی(ره) و دفاع مقدس، خدمات علمی، تاسیس حوزه علمیه و شاگردپروری،خدمات اجتماعی و فرهنگی آیت الله نصیری و... از محورهای مهم این همایش است.
دبیر اجرایی همایش ملی «نصیرالدین اسوه شاگردپروری» با بیان اینکه برنامه محوری این همایش در شهر سمنان برگزار خواهد شد گفت: این همایش های دو گانه در قم و سمنان به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استانداری سمنان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیت آیت الله نصیری برگزار خواهد شد.

نصیری فرد در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص چرایی نامگذاری این همایش اظهار کرد: پرورش شاگردان متعدد و حضور چند دهه ای در پرورش طلاب از مهمترین ویژگی های موسس حوزه علمیه صادقیه سمنان است و از همین رو عنوان این همایش ملی، «نصیرالدین اسوه شاگردپروری» نامگذاری شده است.
وی با اشاره به برخی از شناخته شده ترین شاگردان این روحانی و عالم دینی برجسته سمنانی خاطرنشان کرد: ایشان در طول عمر پربرکت خود شاگردان زیادی تربیت کرده است که دکتر روحانی رئیس جمهور سابق کشورمان، حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده فعلی ولی فقیه در استان، حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت و رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین، مرحوم حجت الاسلام احمدپناهی امام جمعه سابق سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان، حجت الاسلام ذوالفقاری لقب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان و...از جمله این شاگردان هستند.
دبیر اجرایی این همایش از رونمایی از برخی کتب منتشر شده پیرامون ابعاد شخصیتی آیت الله نصیری در این همایش خبر داد و افزود: برخی از این کتاب‌ها هم اکنون در حال تدوین هستند. البته برنامه‌های متعددی برای این بزرگداشت پیش بینی شده که متعاقباً اعلام خواهد شد.
به گزارش ایسنا- آیت الله محمدتقی نصیری درسال ۱۳۱۰ هجری شمسی در سمنان به دنیا آمد و پس از تحصیل در حوزه‌های علمیه قم و مشهد به سمنان بازگشت.حاج شیخ محمدتقی نصیری سال‌ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان به تربیت و پرورش شاگردان پرداخت.

حاج شیخ محمدتقی نصیری سال‌ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان به تربیت و پرورش شاگردان پرداخت. وی پدر شهید محمد صادق و از شاگردان امام خمینی(رحمة الله) و آیت‌الله بروجردی بود.

آیت الله حاج شیخ محمدتقی نصیری با تأسیس حوزه علمیه صادقیه که تا پایان عمر پربرکتش مدیریت آن را نیز عهده‌دار بود نزدیک به نیم‌قرن به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت. ایشان سال‌ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان به تربیت و پرورش شاگردان پرداخت و حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران نیز از شاگردان ایشان است.

این عالم بزرگ شهریور ماه سال ۱۳۹۳، در سن ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گفت. پیکر وی در جوار امامزاده یحیی(ع) سمنان به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080704715
  • خبرنگار : 50233