مدیرکل زندان‌های استان اعلام کرد:

وجود ۲۰۰ زندانی در حال حفظ قرآن در سمنان

مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: بیش از ۲۰۰ زندانی در حال حفظ قرآن کریم در زندان‌های این استان هستند.

امید کهربایی  امروز دوشنبه هفتم آبان ماه در آیین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید زندان گرمسار اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی سبب انس بیشتر زندانیان با این کتاب آسمانی شده است.

وی به اهمیت برپایی این برنامه‌های قرآن‌محور در زندان‌ها پرداخت و تصریح کرد: این اقدام باعث می‌شود زندانی با قرآن انس ویژه‌ای گرفته و پس از آزادی دیگر به دنبال بزهکاری نرود .

مدیرکل زندان‌های استان سمنان ادامه داد: قرآن آموزی و حفظ آن خود یک عامل برای جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان است.

وی بر لزوم توجه به اشتغال زندانیان تاکید و خاطرنشان کرد: تعامل با مراجع قضایی و دستگاه‌های نظارتی و توسعه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و اشتغال وحرفه‌آموزی زندانیان وحمایت از خانواده‌های آنان و اجرای دقیق اولویت‌های سازمان زندان‌ها با همکاری همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه قضایی امکان پذیر است.

کهربایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح و تربیت در کنار اقدامات زندانبانی، اظهار کرد: حقوق زندانی باید رعایت شود و در کنار نگهداری از زندانی انتظار می‌رود که چرخه اصلاح و تربیت نیز برای همه زندانیان فراهم گردد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به عملکرد ۶ ماهه نخست امسال این اداره کل در حوزه اشتغال زندانیان، تصریح کرد: در شش ماهه اول سال بیش از ۹ میلیارد تومان حقوق و دستمزد به زندانیانی که در کارگاه‌های اشتغال زندان‌های استان مشغول به فعالیت هستند پرداخت شده است.

 وی با تقدیر از همراهی‌های دستگاه قضائی در استان، افزود: استمرار این همراهی و تعامل موجب می‌شود مجموعه‌ای آرام برای زندانیان فراهم شود و همین می‌تواند در کاهش آسیب ها و کاهش جمعیت کیفری موثر باشد.

به گزارش ایسنا در این آیین ضمن تجلیل از تلاش‌ها و خدمات علی نجم الدین رئیس پیشین زندان گرمسار وحید نادعلی به عنوان سرپرست جدید زندان گرمسار منصوب شد

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080704642
  • خبرنگار :