درگیری نیروهای رژیم صهیونیستی و اعضای مقاومت در جنین

در شرایطی که حملات صهیونیست‌ها در غزه ادامه دارد، نیروهای مقاومت فلسطین در شهر جنین در کرانه باختری وارد درگیری‌هایی با نیروهای رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایسنا، منابع محلی فلسطینی اعلام کردند نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر اریحا یورش برده و با اعضای مقاومت در شهر جنین درگیر شدند. به گفته منابع نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه عقبه‌جبر در اریحا در شمال رام‌الله یورش بردند.

طبق گزارش الجزیره، این نیروها همچنین با خودروهای نظامی و بولدوزر به شهر جنین و تعدادی از فروشگاه‌های تجاری یورش بردند. عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین که بیش از یک ساعت طول کشید شاهد درگیری‌های مسلحانه بین اعضای مقاومت و نیروهای رژیم صهیونیستی بود.

اعضای مقاومت با گلوله و بمب به این نیروها حمله کردند.

نیروهای اسرائیلی تعدادی از جوانان فلسطینی را در خیابان الناصره در جنین بازداشت کردند.

گردان جنین وابسته به گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد نیروهایش وارد درگیری با نیروهای دشمن در ورودی السیله شدند و با گلوله آن‌ها را هدف قرار دادند. این گردان اعلام کرد نیروهایش با نیروهای دشمن که به شهر جنین از محور الناصره یورش برده بودند، مقابله و آن‌ها را گلوله‌باران کردند.

این نیروها همچنین به روستای «دیرابزیع» در غرب رام‌الله و شهر سلفیت یورش بردند.

از سوی دیگر، در اقدامات تجاوزکارانه شهرک‌نشینان اسرائیلی در شهرک «دیرشرف» در غرب نابلس نیز ۲ زن فلسطینی زخمی شدند. علاوه بر این، نیروهای اسرائیلی به روستای مادما در جنوب نابلس و روستای الطبقه در جنوب الخلیل یورش بردند.

همزمان با جنگ غزه، ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی در کرانه باختری را گسترش داده‌ که تاکنون به شهادت ۷۶۳ تن و زخمی شدن ۶۳۰۰ نفر دیگر منجر شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403080704624
  • خبرنگار : 71516