سرپرست مرکز بهداشت سیب و سوران عنوان کرد:

ارائه آموزش‌ پیشگیری از مالاریا به بیش از ۷۰۰۰ نفر از رانندگان مرزی و اتباع خارجی

سرپرست مرکز بهداشت سیب و سوران گفت: در اجرای کمپین آموزش و بیماریابی تشدید یافته مالاریا ویژه همه اقشار به خصوص رانندگان مرزی، سوخت برها و اتباع خارجی، بیش از ۷ هزار نفر آموزش‌های پیشگیری از این بیماری را دریافت کردند.

عبدالرب باهورزهی در گفت وگو با ایسنا، افزود: اتباع کشورهای همسایه، رانندگان مرزی و سوخت بران، روستائیان، کپرنشینان و موارد مثبت سال جاری به صورت مداوم و مستمر توسط بهورزان و کارشناسان بهداشتی آموزش های لازم در خصوص بیماری هایی مانند مالاریا را در قالب کمپین آموزش و بیماریابی تشدید یافته مالاریا دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷ هزار ۳۰۰ نفر از جامعه هدف آموزش های لازم را دریافت کرده‌اند و بیش از هزار ۶۰۰ تست مالاریا و لام بررسی گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه اغلب موارد مثبت ابتلا به مالاریا مربوط به افراد سفر کرده به مناطق مرزی یا آن سوی مرز است، تصریح کرد: به همین منظور مهمترین گروه هدف برای انجام آموزش و بیماریابی تشدید یافته ویژه رانندگان مرزی، سوخت برها و اتباع کشورهای همسایه در نظر گرفته شده است.

سرپرست مرکز بهداشت سیب و سوران با اشاره به اینکه کیت های تشخیص سریع مالاریا در اختیار بهورزان قرار دارد، افزود: از افراد دارای علائم در داخل مرزهای کشورمان، فارغ از ملیت، تست های تشخیصی گرفته می شود.

وی گفت: مالاریا یک بیماری انگلی است که از طریق گزش پشه آنوفل ماده که آلوده به انگل پلاسمودیوم باشد منتقل می شود و دارای علائم تب، بدن درد، تعریق و سردرد شدید می باشد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080704589
  • خبرنگار :