فرماندار:

۱۰۰ هکتار به محدوده شهر اسدآباد اضافه می‌شود

فرماندار اسدآباد گفت: برای حل مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن اسدآباد ۷۴ تا ۱۰۰ هکتار به محدوده این شهر اضافه خواهد شد.

سلیمان نظری دوست شامگاه  شنبه ۶ آبان ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متأسفانه در طی سه سال گذشته هیچ  اقدامی در شهرستان در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن انجام نشده بود.

وی بیان کرد: در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن در اسدآباد ۱۰ هزار نفر نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده بودند که از این تعداد  ۴۶۰۰ نفر تأیید شده و  ۱۰۸۰ نفر از آنان پول خود را  واریز کرده‌اند.

این فرد مسئول با اشاره به اینکه این تعداد افراد واریز کننده پول هنوز با راه و شهرسازی به توافق نرسیده اند، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل با پیگیری نماینده شهرستان طی دیدار اخیر با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد ۷۴ تا ۱۰۰ هکتار به محدوده شهر اسدآباد اضافه شود و با پرداخت سهم مالک، این میزان زمین  برای حل مشکل طرح نهضت ملی مسکن در اختیار راه و شهرسازی برای واگذاری به متقاضیان قرار گیرد.

نظری دوست با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی در رابطه با نگاه ویژه به شهرستان اسدآباد در بحث نهضت ملی مسکن و رفع مشکل  این شهرستان مطرح کرد:  از ۶۰۰ نفر از فرهنگیان  در بحث مسکن فرهنگیان تعداد ۴۰۰ فرهنگی در واگذاری زمین دارای مشکل بودند  که در دیدار اخیر با  وزیر در واگذاری زمین مشکل آنان نیز مرتفع شد.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد اعتبار در طول سه ماهه اخیر به اسدآباد 

فرماندار اسدآباد از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان اسدآباد در سه ماه اخیر خبر داد و اظهار کرد: اعتبار کل شهرستان در سال‌جاری تنها ۱۳۸ میلیارد تومان بوده که  در پیگیری‌های سه ماه اخیر توسط نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و دیدار و ملاقات  با وزرا مختلف اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز  به شهرستان اسدآباد به حوزه‌های مختلفی چون شهرداری ها، راهداری، شرکت آب منطقه‌ای اختصاص داده شده که به طور قطع با  ادامه این پیگیری‌ها این میزان اعتبار  تا پایان سال بیشتر نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طول دو تا سه ماهه اخیر با پیگیری نماینده شهرستان با هفت وزیر برای حل مشکلات شهرستان دارای دیدار و ملاقات بوده ایم ،یاد آور شد: در دیدار  اخیر با وزیر نیرو اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان به حوزه آب شرب شهرستان اختصاص داده شد که از این میزان اعتبار تاکنون ۱۵ میلیارد تومان آن دارای تخصیص بوده است.

این مسئول ادامه داد: ۲۴ پروژه در دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نیاز به مجوز استانی داشت که در دیدار با وزیر بهداشت موفق به اخذ کمیسیون  ماده ۲۳ آن شدیم ضمن اینکه تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد تومان بود که دستور آن را روز گذشته وزیر بهداشت دادند.

پیگیری  تأسیس و راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی در اسدآباد

 این مقام مسئول بیان کرد: در این دیدار تاسیس دانشکده دندان پزشکی و مراکز دیگر درمانی نیز برای شهرستان پیگیری شد.

نظری دوست از افتتاح پروژه زیر گذر موسی در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه مربوط به سال ۹۷ بوده که با پیگیری‌های مستمر سه ماهه اخیر آماده بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: محور روستای سیاه‌گله به سوتپه در بخش چهاردولی اسدآباد به طول ۲.۲ کیلومتر یکی از مطالبات مهم چندین ساله اهالی این دو روستا و مردم شهرستان برای تردد به شهرستان قروه استان کردستان بود که با پیگیری لازم این پروژه در مهرماه تکمیل و به افتتاح و بهره‌برداری  رسید.

افتتاح پروژه کنار گذر اسدآباد تا پایان سال ۱۴۰۲

نظری دوست همچنین با اشاره به وضعیت پروژه کنار گذر اسدآباد هم تصریح کرد: برای احداث زیر گذر در تقاطع دهگلان برای روستاهای دهگلان، شیلاندر و هلور علیا و سفلی قرارداد ۴.۵ ماه با پیمانکار منعقد شده و اجرای این زیر گذر به اعتباری افزون بر ۲۹ میلیارد تومان نیاز دارد .

وی گفت:  با اتمام زیر گذر دهگلان تا پایان سال جاری پروژه کنار گذر اسدآباد به صورت صد درصدی به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۳۸ روستای شهرستان اسدآباد تعداد ۶۷ پروژه در زمینه بهسازی روستایی در دست اجراست، خاطر نشان کرد: تاکنون برای این تعداد پروژه افزون بر ۵۷ میلیارد تومان هزینه شده و تا تکمیل و اتمام این پروژه‌ها این اعتبار هزینه شده به ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

هدفگذاری اسدآباد برای ساخت و احداث ۱۰ زمین چمن مصنوعی جدید

وی با اشاره به سه پروژه زمین چمن افتتاح شده در روستاهای چنار علیا و سفلی و قاسم آباد در هفته تربیت بدنی با اعتباری افزون بر ۴.۵ میلیارد تومان خاطر نشان کرد: در حال حاضر احداث و ساخت ۱۰ زمین چمن جدید دیگر در سطح شهرستان بویژه در سطح مناطق روستائی و مناطق محروم هدفگذاری شده است.

نظری دوست  همچنین با بیان اینکه تحقق ایجاد روشنایی سه راهی حسام آباد، چارق، آقاجانبلاغی، وندرآباد،چنار علیا از جمله مواردی است که در سه ماهه اخیر با پیگیری نماینده شهرستان  و دیدار با وزرا مرتفع شد، افزود: چاه شماره ۱۷ آب شرب شهر اسدآباد تجهیز شده  و به زودی وارد مدار خواهد شد که با وارد مدار شدن این چاه ساعات قطعی آب این شهر کاهش پیدا خواهد کرد.

فرماندار اسدآباد یادآور شد: حفر چاه آب شرب هفت روستا از جمله ترخین آباد، یوسف آباد و  بادخوره  برای تامین آب شرب مردم در دستور کار است.

نظری دوست حفر این چاه ها تنها به عنوان یک مُسکن به شمار می‌رود، مطرح کرد: باید با آموزش و فرهنگ و فرهنگ سازی مدیریت آب و مصرف بهینه آن در جامعه و در بین مردم نهادینه شود.

  وی خاطرنشان کرد: برای استفاده بهینه از منابع آبی و سفره های آب زیرزمینی دشت اسدآباد از دانشگاه های سطح شهرستان درخواست کردیم که طرح‌های پژوهشی برای آب ارائه دهند تا از طرح آنان برای استفاده از منابع آبی شهرستان استفاده شود.

نظری دوست با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که  معادن سطح شهرستان را با مشارکت بخش خصوصی و دولتی توسعه دهیم، گفت: با این راهکار پیگیریم که دهیاری ها و شهرداری ها  درصدی را در اکتشاف معادن  به صورت مشارکتی و مردمی ورود پیدا کنند تا این پروژه به منصه ظهور گذاشته شود و از طریق آن با ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بتوان رونق و  توسعه مبلمان شهری را شتاب بخشید.

فرماندار اسدآباد با اشاره به تجاری سازی اماکن بدون استفاده دستگاه ورزش و جوانان شهرستان هم اظهار کرد: به اداره ورزش و جوانان شهرستان تاکید کرده ایم در رابطه با اماکن بدون استفاده خود نسبت به تجاری سازی و نیز  اجاره این اماکن  اقدام کرده و درآمد حاصل از آن را  به هیات های ورزشی و بیمه ورزشکاران تزریق کند چرا که این امر از نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان برخوردار خواهد بود. 

وی با اشاره به سد نعمت‌آباد، گفت: سد نعمت‌آباد دارای کاربری کشاورزی و صنعتی بوده و پیگیری‌ها و مطالعاتی  برای استفاده از آب این سد در مصارف آب شرب در دست اقدام است اما بعید به نظر می‌رسد که که آب این سد امکان استفاده برای آب شرب را داشته باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080604490
  • خبرنگار : 50037