دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه، وارد حوزه آموزش رباتیک دانش‌آموزی شد

رئیس مرکز رباتیک دانش آموزی دانش تهران گفت: دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه، وارد حوزه آموزش رباتیک دانش‌آموزی شده و این رویکرد باعث افزایش انگیزه میان دانش‌آموزان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نادر نوبخت رئیس مرکز رباتیک دانش‌آموزی دانشگاه تهران امروز در نشست خبری اظهار کرد: کشور ایران در حوزه رباتیک حوزه پیشرفت مناسب داشته و در زمره کشورهای پیشرفته قرار دارد.

وی تصریح کرد: ۱۵ سال است که مسابقات رباتیک دانش آموزی در سطح کشوری، استانی، مسابقات بین المللی با حضور مربیان خارجی و بخش‌های آموزشی برگزار می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه دانشگاه تهران در حوزه رباتیک دانش آموزی پیشرو بوده است، بیان کرد: دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه وارد حوزه آموزش رباتیک دانش آموزی شده است که این موضوع باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان خواهد شد.

وی افزود: کارت دانش آموزی با مدرک قابل استعلام دانشگاه تهران ارائه خواهد شد که به دلیل اهمیت دانشگاه تهران باعث افزایش انگیزه میان دانش آموزان خواهد شد.

نوبخت بیان کرد: دوره اول آموزش در دانشگاه تهران از ۱۷ آبان ماه برگزار می‌شود، علاوه بر این دوره، کلاس‌هایی در حوزه کسب و کار نیز برای آشنایی دانش آموزان برگزار خواهد شد.

 به گفته وی؛ آموزش راه اندازی کسب و کار می تواند دغدغه‌های فراوان خانواده‌ها در خصوص آینده شغلی دانش آموزان را برطرف کند، این کارگاه‌ها با مهارت سنجی و بررسی ظرفیت‌های دانش آموزان هزینه آزمون و خطا را در آینده کاهش خواهند داد.

وی بیان کرد: سن شرکت کنندگان در این دورهای آموزشی بین ۹ تا ۱۸ سال و در سه گروه سنی است، هزینه شرکت در هر دوره دو ماهه حدود  ۸ میلیون تومان خواهد بود و دانش آموزانی مستعد که توانایی پرداخت شهریه را نداشته باشند، بورسیه خواهند شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403080604406
  • خبرنگار : 71974