سرپرست فدراسیون شطرنج:

همگانی‌کردن شطرنج باعث توسعه آن خواهد شد

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: همگانی‌کردن این رشته ورزشی می‌تواند شطرنج را توسعه دهد.

محمودرضا امیاری امروز یکشنبه ۶ آبان ماه، در مجمع انتخابی هیات شطرنج خراسان رضوی که در اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شطرنج خراسان رضوی ظرفیت‌های زیادی دارد که باید برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای آن صورت بگیرد تا بتواند در سطح کشوری به خوبی رقابت کند.

وی خطاب به رئیس جدید هیات شطرنج خراسان رضوی یادآور شد: هیات‌های شطرنج استانی با ادارات کل ورزش‌وجوانان تعامل داشته باشند و برنامه‌های خود را برای توسعه شطرنج در استان و شهرستان‌ها با هماهنگی و تعامل ادارات‌کل جلو ببرند.

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: راه‌اندازی شطرنج در شهرستان‌ها امکانات و هزینه زیادی نمی‌خواهد و با یک امکانات حداقلی هم می‌توان هیات‌های شهرستانی شطرنج را راه‌اندازی کرد.

امیاری بیان کرد: همگانی‌کردن این رشته ورزشی می‌تواند شطرنج را توسعه دهد. استعدادها و علاقه‌مندان زیادی به این رشته ورزشی در کشور وجود دارد که می‌توان با کمک دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف این ظرفیت‌ها و استعدادها را شناسایی کرد. همچنین هیات‌های استانی تعاملات خود با بنگاه‌های اقتصادی را افزایش دهند تا برای حمایت و اسپانسری در میزبانی از مسابقات بتوانند از ظرفیت آنان نیز استفاده کنند.

همچنین علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی در این مجمع انتخابی تصریح کرد: شطرنج رشته‌ای است که می‌تواند انسان‌هایی باهوش و به‌روز تولید کند، حیف است که این رشته فعالیت محدود داشته باشد.

وی ادامه داد: اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی در حد توانش از هیات شطرنج استان حمایت خواهد کرد. فعالیت در حوزه بانوان نیز باید در دستور کار تمام هیات‌های ورزشی قرار بگیرد.

در مجمع انتخابی هیات شطرنج خراسان رضوی، سعید پیرملکی تنها کاندیدای مجمع انتخابی هیات بود که در پایان از ۱۸ عضو حاضر در مجمع توانست ۱۷ رای را کسب کند و برای ۴ سال به ریاست هیات شطرنج خراسان رضوی منصوب شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080604396
  • خبرنگار : 50093