دبیر جشنواره شعر علوی:

جشنواره شعر علوی به یک مکتب تبدیل شده‌ است

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر علوی گفت: جشنواره شعر علوی به یک مکتب تبدیل شده‌ است.

احسان مهدیان ۶ آبان در دورهمی همیاران چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر علوی با حضور استادان مدعو و شاعران مازندران در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: شعر ادبی نتوانسته با جامعه شعری ما تطبیق یابد، امروز به مونولوگ و اغراق در اشعار مذهبی رسیده‌ایم که حزن و اندوه در آن جاری است.

وی افزود: جامعه ادبی ما چند شقه شده و این آسیب باید بررسی شود. انشقاق سبب شد تا شعرای جوان را در جشنواره علوی نداشته باشیم.

مهدیان رویکرد شاعران بومی را خلاقانه دانست و گفت: باتاسف این خلاقیت بروز پیدا نکرده‌ است، جشنواره‌ای که استعداد جوان در آن کشف نشود رویکرد ما نیست چرا که رویکرد جشنواره کشف استعدادها است.

دبیر جشنواره شعرعلوی خاطرنشان کرد: داوری یک علم است و مولفه‌های شعر امروز گسترده است.

رییس‌گروه فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز در این نشست با بیان این که پس از ۱۰ سال این رویداد در حال برگزاری است، اظهار کرد: در تلاش هستیم که حق شعرا و اهل فرهنگ استان در این رویداد ادا شود. رسالت بزرگ ما ایجاد انگیزه و اشتیاق در نسل جوان برای روی آوردن به اشعار آیینی است.

محمد غلامی پاجی جشنواره را حلقه اتصال شعرای جوان و پیشکسوت دانست و افزود: جشنواره‌ها همواره محل کشف و تجلی استعدادهای پنهان بوده‌اند و جشنواره شعر علوی، فرصتی درخشان برای مازندران؛ دیار علویان است تا از توانمندی نسل جدید و جوان برای عیان ساختن جایگاه فرهنگ استان در سطح بین‌الملل استفاده کند.

منصور علی‌اصغری یکی از شاعران و پژوهشگران مازندرانی نیز با بیان این که امسال جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۳ ماه از آغاز به کار فعالیت دبیرخانه جشنواره شعر علوی می‌گذرد و تاکنون بیش از ۸۰۰ اثر به جشنواره راه یافتند.

شاعر و پژوهشگر مازندرانی افزود: رایزنی‌های لازم با شاعران فارسی‌زبان خارج از کشور برای تعامل نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به نامگذاری جشنواره امسال به نام پیامبر اکرم(ص) گفت: در بخش ویژه نیز، زبان تبری با رویکردی به زبان و فرهنگ مردم تبرستان خواهیم داشت.

علی‌اصغری جشنواره را متعلق به همه شاعران ایران دانست و افزود: باید جایگاه مازندران در نخستین دوره بین‌المللی جشنواره به خوبی معرفی شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080604389
  • خبرنگار : 50618