نماینده ولی فقیه در مازندران:

۱۸۰۰مسجد در مازندران فعال است

نماینده ولی فقیه در مازندران بر مسئله ثبت خانه عالم، بیمه‌شدن خادمین، فعال کردن امام جماعت در مساجد اشاره کرد و گفت: از ۴۶۰۰ مسجد در مازندران تنها ۱۸۰۰ مسجد فعال هستند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ۶ آبان در سومین قرارگاه راهبردی مساجد استان، اظهار کرد: مسجد برای ما روحانیت همچون دریا برای ماهی است، بدون مسجد نمی‌توانیم حیات را ادامه بدهیم.

او به اهمیت و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: نماز صبح در میان نمازهای یومیه، نشاط‌ آور و روح‌نواز است، باید نماز صبح در مساجد برپا شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ۱۸۰۰ مسجد مازندران دارای امام جماعت است، تصریح کرد: باید تصمیم بگیریم تعداد مساجدی که نماز صبح دارند را دو برابر کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با ابراز گلایه‌مندی از اینکه دو سال پیش به اوقاف و سازمان تبلیغات تاکید کردم که در طول یک سال ۱۰۰ مسجد را فعال کنند؛ اما تاکنون عملی نشد، تصریح کرد: باید در حوزه مساجد رتبه اول را داشته باشیم، حرمت مسجد باید حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر مسئله ثبت خانه عالم، بیمه شدن خادمین، فعال کردن امام جماعت در مساجد و فعال کردن ۲۰۰ مسجد توسط اوقاف و سازمان تبلیغات تاکید کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080604371
  • خبرنگار :