عضو بسیج دانشجویی دانشگاه علامه در گفت‌وگو با ایسنا:

تهدیدات خارجی باعث اتحاد و همدلی مردم می‌شود

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: همان‌طور که در دوران جنگ تحمیلی، اتحاد بین ملت و رهبری موجب پیروزی شد، اکنون نیز انتظار می‌رود این اتحاد تداوم یابد. تهدیدات خارجی هرچند ممکن است برای برخی نگران‌کننده باشد؛ اما این تهدیدات بیش از هر چیز به اتحاد و همدلی مردم ایران دامن می‌زند.

نرگس احمدی؛ عضو بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه مردم ایران از سال‌های دور، با جنگ و تحریم خو گرفته‌اند،‌ اظهار کرد: از زمان انقلاب تا جنگ تحمیلی و تحریم‌های گسترده، این ملت همواره یاد گرفته که روی پای خود بایستد. به همین دلیل واکنش آنها به حمله هوایی رژیم صهیونیستی نیز طبیعی و عادی بود. بسیاری از مردم نه تنها ترسی به خود راه ندادند؛ بلکه بی‌تفاوت از کنار آن عبور کردند، چرا که برای آنها این تهدیدات تازگی ندارد.

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد که مردم ایران به یک نوع پایداری و اعتماد به توان دفاعی کشورشان رسیده‌اند. شهرهایی چون تهران و خوزستان که از لحاظ تاریخی همواره هدف حملات بوده‌اند، امروز با آرامش کامل به زندگی خود ادامه می‌دهند. عدم تعطیلی مدارس، بازارها و ادارات، به نوعی نشان‌دهنده این است که تهدیدات خارجی نمی‌تواند ثبات مردم را بر هم بزند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و رسانه‌های غربی مدت‌هاست که با انواع تبلیغات و جنگ روانی سعی در ایجاد اضطراب و نگرانی در بین مردم ایران دارند. از شایعات مربوط به پمپ‌بنزین‌ها و بانک‌ها گرفته تا گزارش‌های مغرضانه، همه برای تحریک افکار عمومی است. اما مردم به دلیل تجربیات قبلی و آگاهی از واقعیت‌ها به این جنگ روانی توجه چندانی نمی‌کنند. واکنش طبیعی مردم در شرایط کنونی خود نشان‌دهنده بی‌اثر بودن این تبلیغات است.

احمدی بیان کرد: آزادگی و استقلال‌طلبی از خصوصیات بارز مردم ایران است. وقتی مردمی در گذشته با دستان خالی در برابر قدرت‌های بزرگ ایستادگی کرده‌اند، امروز نیز به همان اصل پایبندند. آنها هرگز زیر بار تهدیدات و فشارهای خارجی نمی‌روند و همین ویژگی است که موجب می‌شود روحیه ملی و اعتماد به نفس بیشتری در جامعه وجود داشته باشد.

وی افزود: همان‌طور که در دوران جنگ تحمیلی، اتحاد بین ملت و رهبری موجب پیروزی شد، اکنون نیز انتظار می‌رود این اتحاد تداوم یابد. تهدیدات خارجی هرچند ممکن است برای برخی نگران‌کننده باشد، اما این تهدیدات بیش از هر چیز به اتحاد و همدلی مردم ایران دامن می‌زند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403080604325
  • خبرنگار : 71974