معاون استاندار چهارمحال‌ و بختیاری:

ضرورت انجام کار فرهنگی برای بازگشت بازماندگان از تحصیل

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری کارهای فرهنگی را در بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: آموزش‌وپرورش و رسانه‌ها، فضای مجازی و صاحبان تریبون در این راستا وظیفه دارند که در این فرآیند همکاری داشته باشند.

محسن حسین‌میرزایی امروز ششم آبان‌ماه در نشست شورای آموزش‌وپروش استان با اشاره به اینکه پروژه مهر امسال و بازگشایی مدارس در استان با کمترین مشکلی اجرایی شد، اظهار کرد: در این راستا همه امکانات و تجهیزات و نیز نیروی انسانی با هماهنگی و همکاری بسیج شدند و شاهد بازگشایی مدارس به نحو مطلوب بودیم.

وی با بیان اینکه تلاش مجموعه نظام اسلامی باید معطوف بر حمایت از مجموعه آموزش‌وپروش و فرهنگیان باشد، افزود: معلمی که در کلاس درس حاضر می‌شود نباید هیچ دغدغه‌ای جز تعلیم و پرورش دانش‌آموزان داشته باشد، بنابراین اگر معلمان به غیر از آموزش، دغدغه دیگری داشته باشند فرآیند یادگیری و یاددهی دچار مشکل خواهد شد.

حسین‌میرزایی به مشکل کودکان بازمانده از تحصیل اشاره و بیان کرد: تمام برنامه‌ریزی دولت این بوده است که تحت هیچ شرایطی در استان بازمانده از تحصیل نداشته باشیم لذا طرح «شهید علی محمودوند» راه‌اندازی شد و می‌طلبد همه نهادها به کمک آموزش‌وپروش بیایند تا شاهد اجرایی شدن طرح به نحو احسن باشیم.

وی با تأکید بر اینکه حتی یک نفر بازمانده از تحصیل هم نباید در استان داشته باشیم، ادامه داد: واکاوی دلایل بازماندن کودکان و نوجوانان از تحصیل جای تأمل دارد و بخشی از این دانش‌آموزان به علت مخالفت خانواده با تحصیل نمی‌توانند به مدرسه بروند، لذا در این زمینه نیازمند یک کار فرهنگی عمیق مستمر و مؤثر در جهت رفع این معضل هستیم و همه در این راستا مکلف‌اند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حمایت برخی نهادهای خدماتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی برای مشکل بازماندگان از تحصیل می‌تواند مثمر ثمر باشد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در این راستا وظایفی بر عهده دارد، گرچه باید موضوع پیگیری وضعیت بازماندگان از تحصیل در تمامی شهرستان‌ها در دستور کار شوراهای آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

حسین‌میرزایی اظهار کرد: علاوه بر هم‌افزایی و همکاری همه نهادها برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، لازم است پس از شناسایی این دانش‌آموزان فرآیندهای ناظر بر جذب و بازگشت به تحصیل، نگه‌داشت و آموزش این کودکان و نوجوانان صورت گیرد از جمله اینکه کارهای فرهنگی و اقناعی برای والدین این دانش‌آموزان پیش‌بینی شود. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری کارهای فرهنگی را در بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بسیار مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: آموزش‌وپرورش و رسانه‌ها، فضای مجازی و صاحبان تریبون در این راستا وظیفه دارند که در این فرآیند همکاری داشته باشند. 

حسین‌میرزایی در ادامه به مشکلات پروژه مسکن فرهنگیان اشاره کرد و افزود: در این راستا اشکالاتی در کار پیمانکار به وجود آمده که نیاز است در جلسات فنی این مشکلات به بحث گذاشته و راهکاری برای تسریع روند احداث مسکن فرهنگیان اتخاذ شود، آورده فرهنگیان به پروژه ۵۲۴ واحدی محله ۴۰ منظریه قابل توجه بوده اما این پروژه تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این در حالیست که پیشرفت دیگر پروژه در حال اجرا در همین منطقه، ۴۱ درصد است.

حسین‌میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: باید فرآیندی را تعریف کنیم که قشر فرهنگی منتفع شود نه متضرر، باید از ابزارهای قانونی پیمانکار به ادامه کار مکلف شود که این مباحث نیازمند جلسات فنی است.

پیشرفت ۲۰ درصدی مسکن فرهنگیان در استان

همچنین کامران رهی، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه احداث فضاهای آموزشی در نهضت ملی مسکن در سراسر استان طبق سرانه‌ها پیش‌بینی شده است، بیان کرد: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، مجوز احداث ۱۴ مدرسه در پروژه ملی مسکن پیش‌بینی شده است که البته این موضوع منوط به یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان راه و شهرسازی، آموزش‌ و پرورش و نوسازی مدارس خواهد بود که هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه ۵۲۴ واحدی مسکن فرهنگیان چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد است، افزود: این در حالیست که سایر پروژه‌هایی که همزمان با این پروژه آغاز شدند، پیشرفت فیزیکی حدود ۴۱ درصدی دارند یعنی پروژه مسکن فرهنگیان ۲۰ درصد از سایر پروژه‌ها عقب بوده و نیازمند یک تصمیم مقتضی است.

همچنین امین سلیمانی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پروژه محله ۴۰ منظریه شامل سه هزار و ۳۴۴ واحد در ۱۵۹ بلوک بود که توسط ۱۰ پیمانکار در حال اجراست، اظهار کرد: ثبت‌نام پروژه ۵۲۴ واحدی مسکن فرهنگیان از سال ۹۹ آغاز شد و پرداختی متقاضیان در ۲۲ مرحله صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فرهنگیان متقاضی طرح مسکن با گلایه‌مند روند کند پیشرفت پروژه بوده و پیگیری‌هایی داشتند، خاطرنشان کرد: تجمعاتی در این خصوص صورت گرفته که با توجه به افزایش تورم و کاهش ریالی آورده، انتظار دارند که راهکاری در این خصوص اندیشیده و اگر قصوری بوده رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403080604307
  • خبرنگار :