نماینده مجلس مردم ورامین در مجلس مطرح کرد؛

راهکارهای رفع ترافیک قلعه نو

ترافیک قلعه نو و حجم بالای تردد در این منطقه معضلات بسیاری برای رانندگان بوجود آورده اگرچه تاکنون راهکارهای کوتاه مدت و مسکن بسیاری امتحان شده اما راه‌حل اساسی برای رفع این معضل احداث کمربندی و مترو است.

قطار شهری و اتمام کمربندی قلعه نو از مهم‌ترین مطالبات مردم دیار ۱۵ خرداد است که می‌طلبد مسئولان نگاه ویژه‌ای به تحقق این مطالبات داشته باشند.

مردم دشت ورامین از گذشته تاکنون از افراد اثرگذار در کشور و استان تهران بودند که قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شاهدی بر این ادعاست.

 با توجه به نزدیکی شهرستان‌های جنوب شرق تهران به پایتخت، بسیاری از مردم این شهرستان به واسطه تحصیل،‌ اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی از حمل و نقل عمومی و  قطار بین شهری استفاده می‌کنند که متاسفانه مشکلات زیادی دارد لذا مطالبه مردم این منطقه برای احداث مترو و کمربندی باید در اولویت قرار گیرد.

با توجه به نزدیکی استان تهران شاهد ترددهای بسیار زیادی از تنها راه مواصلاتی که شهرستان های جنوب شرق را به تهران متصل می‌کند، هستیم که همین امر ترافیک شبانه روزی را  در قلعه نو ایجاد می‌کند.

مردم شهرستان های جنوب شرق استان تهران و حتی شهرهای همجوار از جمله ایوانکی و گرمسار گلایه های زیادی را از حجم بالای ترافیک و ساعت‌ها عمر هدر رفته خود از مسئولان دارند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به طور جدی پیگیر اجرای مترو هستم، اظهار کرد: اجرای مترو پیشوا-ورامین-قرچک به تهران به هیچ عنوان نباید مورد غفلت واقع شود.

علی خزایی افزود: در خصوص ترافیک قلعه نو نیز پیگیری را در سطح مدیران ارشد کشور، معاون اول، وزرای مربوطه و وزارت راه و وزارت کشور دنبال می‌کنم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص رفع ترافیک قلعه نو دو راهکار وجود دارد،  راهکار اول که حالت مُسکن و کوتاه مدت دارد  انجام اصلاحات داخل شهر قلعه نو است اما راهکار دوم و اصلی‌ترین راهکار اتمام کمربندی قلعه نو است که ۵۵۰ متر آن در مرحله اول انجام شده و ۵۰۰ متر دوم این کمربندی در حال آزادسازی است.

وی اضافه کرد: من هم مانند بقیه مردم صبح و عصر سنگینی ترافیک قلعه نو را حس می‌کنم و پیگیر حل این مشکل هستم.

خزایی گفت: در داخل شهر قلعه نو باید اصلاحات عمرانی انجام شود در صورت تحقق این امر مسیرها بازتر و تردد داخل شهر راحت تر می‌شود.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی برای رفع معضل ترافیک قلعه نو اعلام نمی‌کنم، گفت: اما تمام تلاش خود برای حل این معضل به کار گرفته‌ام.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403080604306
  • خبرنگار : 71951