هشدار مورخ یهودی درباره تسری جنایات صهیونیست‌ها از غزه به کرانه باختری

یک مورخ یهودی هشدار داد در صورتی که قدرت‌های غربی در حمایت‌هایشان از رژیم صهیونیستی تجدید نظر نکرده و جنایات آن را مهار نکنند ممکن است نسل کشی دیگری در کرانه باختری رخ دهد.

به گزارش ایسنا، «ایلان پاپه»، یک مورخ یهودی هشدار داد در صورتی که متحدان غربی رژیم صهیونیستی جنایات این رژیم را متوقف نکنند احتمالا نسل‌کشی در نوار غزه به کرانه باختری نیز تسری پیدا خواهد کرد.

ایلان پاپه که مدیر مرکز مطالعات فلسطین اروپا است در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» از شهر بروکسل تصریح کرد: «آنچه که اسرائیل دارد در نوار غزه مرتکب می‌شود از هر نظر یک نسل کشی است.»

این مورخ یهودی بیان کرد رژیم صهیونیستی از قبل از سال ۲۰۲۳  شروع به استفاده از «ابزارهای سرکوب تدریجی» علیه فلسطینی‌ها با محدود ساختن دسترسی آنها به غذا، دارو و زیرساخت‌های دیگر کرده است.

ایلان پاپه همچنین اظهار نگرانی کرد که صهیونیست‌ها به دنبال گسترش بالقوه این سیاست‌های جنایتکارانه و تسری دادن آنها به کرانه باختری هستند و خواستار مداخله فوری در سطح بین‌المللی برای ممانعت از اجرای این سناریو شد.

او خاطر نشان کرد کلیت این طرح که شما به تلافی یهودستیزی در اروپا، فلسطینی‌ها را از سرزمین‌ و مایملکشان خلع ید کنید علاوه بر اینکه مساله‌ساز و غیراخلاقی است با گذشت ۷۶ سال بعد از از اجرایی شدنش هیچ کارکردی نداشته است.

ایلان پاپه تصریح ساخت که «سیاست در اسرائیل در حال یک تغییر شکل قابل توجه به دلیل نفوذ فزاینده شکل افراطی‌تری از صهیونیسم بر آمده از شهرک‌نشینان اسرائیلی ساکن کرانه باختری است.»

او متذکر شد این صهیونیست‌های افراطی که در کابینه و پلیس رژیم صهیونیستی قدرت دارند شروع به اعمال کردن نفوذ خود به دیگر بخش‌های جامعه صهیونیست‌ها کرده‌اند.

ایلان پاپ خاطرنشان کرد این رهبران افراطی نوظهور به دنبال گسترده کردن اشغالگری به سطح تمام سرزمین تاریخی فلسطین و حضور یک اقلیت کوچک از فلسطینی‌ها در این سرزمین هستند و نگرانی چندانی نیز از بابت تبعات منطقه‌ای فراگیر این طرح جنایتکارانه ندارند.

این مورخ یهودی بر نقش بالقوه قدرت‌های منطقه، به ویژه ترکیه و ایران در حل و فصل این بحران تاکید و تصریح کرد: «قدرت‌های منطقه‌ای همچون ایران و ترکیه می‌توانند نقش‌های مهمی را در کمک به فلسطینی‌ها برای دستیابی به آزادی ایفا کنند چون آنها نزدیکی فراوانی به جهان عرب دارند.»

پاپه با به چالش کشیدن روایت اروپایی‌ها که اغلب خشونت را به سیاست‌های ایران و اقدامات حماس نسبت می‌دهند، گفت: «منشا خشونت تصرف زورمندانه کشور فلسطین توسط صهیونیست و سلب مالکیت مداوم فلسطینی‌ها از مایملکشان از زمان به اجرا در آمدن پروژه صهیونیستی در فلسطین است.»

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080604294
  • خبرنگار : 71415