بازرس کل استان گیلان:

مردم نگران توزیع ناعادلانه دارو هستند

بازرس کل استان گیلان با اشاره به اینکه آن چیز که اکنون مردم را نگران کرده، توزیع ناعادلانه و نحوه نگهداری دارو است، گفت: مدیر باید پاسخگو باشد، مدیری که خسته و کم‌توان است برود استراحت کند تا یک نیروی پرتوان کارها را اداره کند.

دکتر آقایی امروز (۶ آبان ماه) در اولین جلسه کمیته تدابیر نظارتی دارو و درمان استان گیلان، با اشاره به وظیفه سازمان بازرسی در راستای اصل ۱۷۴ قانون اساسی گفت: بحث دارو یک مطالبه عمومی است و مدیران باید به تکالیف خود عمل کنند.

وی بیان کرد: فرد بیمار فقط باید رنج بیماری داشته باشد، آیا در حال حاضر این گونه است؟ بیمار و خانواده آن با بیمه، تهیه دارو، تهیه ملزومات پزشکی و مواردی از این‌چنین درگیر است.

وی با اشاره به مشکلات تحریم و بی‌تدبیری برخی از متولیان، گفت: تحریم درد است، اما بی‌تدبیری مدیران از آن بدتر است. چگونه دارو در خارج از داروخانه پیدا می‌شود، ولی در داروخانه‌ها نیست؟ چگونه فردی می‌رود چند صد میلیارد دارو وارد می کند که در حال اتمام تاریخ انقضا هستند و آن را توزیع می‌کند؟

در این جلسه که نمایندگان دادستان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، سازمان‌های اطلاعاتی، بیمه‌ها و انجمن‌های دارویی و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در آن حضور داشتند، بازرس کل استان بیان کرد: مدیران، سرمایه‌های نظام هستند و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آنها هزینه کرده است و نگاه بازرسی همیشه حمایتی بوده، اما قانون از مدیران خسته حمایت نخواهد کرد، مدیر باید پاسخگو باشد، مدیری که خسته و کم‌توان است برود استراحت کند تا یک نیروی پرتوان کارها را اداره کند.

آقایی گفت: ما اجازه نخواهیم داد با جان و مال مردم بازی شود. به همین منظور با تشکیل این کارگروه می‌خواهیم با سرکشی‌های منظم و به‌موقع به موضوع دارو و درمان ورود کنیم و مشکلی از مشکلات مردم را کاهش دهیم. اگر در این مسیر با سوء جریان یا تخلفی رو به رو شویم اصلاً مسامحه نخواهیم کرد و در بازرسی و دستگاه قضا با چنین مواردی به جد برخورد می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403080604278
  • خبرنگار :