استاندار:

ناترازی در فارس باید اصلاح شود/ هیچ تقابل سیاسی نخواهیم داشت

استاندار فارس با تاکید بر اینکه در جهت توسعه فارس باید از همه ظرفیت‌های استان استفاده شود، گفت: در عین اینکه ظرفیت‌های بالایی در فارس وجود دارد به همان میزان مشکلات متعددی هم در استان وجود دارد. در توزیع سرانه‌ها به ویژه امکانات ورزشی و آموزشی کاملاً بی‌عدالتی و ناترازی مشخص است که باید اصلاح شود.

حسینعلی امیری در دیدار با مسئولان ستادهای امید ستاد مسعود پزشکیان در فارس، اقدامات پرزحمت ایام انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم را یادآور شد و گفت: با انتخاب دکتر پزشکیان بارقه‌ای از امید در جامعه ایجاد شده است.

وی افزود: باید واقعیت جامعه و صدای همه مردم، حتی کسانی که با صندوق‌های رای قهر کرده‌اند را بشنویم چرا که همه شهروندان از حقوق شهروندی برخوردار هستند و نباید آنان را نادیده گرفت.

امیری تصریح کرد: اگر حاکمیت آمیخته با حکمت نباشد به سرمنزل نهایی خود نمی‌رسد. در حکومت‌داری، تمام افراد را باید در نظر گرفت لذا باید صبورانه انتقادات و ایرادات و شکایات را بشنویم.

استاندار فارس با بیان اینکه از روز اول معارفه، کار خود را شروع کرده است از استمرار برگزاری برنامه‌های پیش‌بینی شده سخن گفت و تصریح کرد: در جهت توسعه فارس باید از همه ظرفیت‌های استان استفاده شود؛ در عین اینکه ظرفیت‌های بالایی در فارس وجود دارد به همان میزان مشکلات متعددی هم در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: در توزیع سرانه‌ها به ویژه امکانات ورزشی و آموزشی و درمانی کاملاً بی‌عدالتی و ناترازی مشخص است؛ طبق برخی آمارهای ارائه شده و بر اساس برخی شاخص‌ها شیراز هم جز مناطق کم برخوردار است.

 نماینده عالی دولت در فارس به بیان پیشینه استان و مسائل و مشکلات درگیر با آن پرداخت و افزود: فارس با این امکانات علاوه بر اینکه منحصر به فرد است، مختصات یک کشور را هم دارد؛ تمدن، تاریخ، پیشینه، اماکن تفریحی و گردشگری باید به مرحله تولید ثروت برسد.

 وی با تصریح اینکه با مدل و گفتمان رئیس جمهور، فارس اداره خواهد شد، از تداوم کارهای خوب انجام گرفته در گذشته خبر داد و گفت: هیچ تقابل سیاسی در دوران مسئولیت وی در فارس وجود نخواهد داشت و توسعه در سایه امنیت و آرامش امکان‌پذیرخواهد بود. اگر تهدیدی در هر زمینه‌ای باشد تلاش می‌کنیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم.

امیری، رویکرد دکتر پزشکیان را تلاش برای اجرای صحیح و درست قانون عنوان کرد و افزود: در فارس نیز همین رویکرد وجود خواهد داشت؛ دانش محوری از ضروریات غیر قابل اجتناب در مدیریت ماست و کارها نیز باید بر اساس علم و آگاهی انجام شود لذا می‌خواهم کار در مسیر صحیح و کارشناسی انجام شود حتی اگر در زمان ما هم به نتیجه نرسد؛ شخصاً به مطالعات تطبیقی و استفاده از تجربه دیگران معتقدم چرا که ما اجازه نداریم منابع کشور را اتلاف کنیم.

استاندار فارس مشکلات استان را در دو بخش ملی و استانی تقسیم کرد و گفت: بخشی از مشکلات را می‌توانیم با مدیریت منابع در استان مرتفع کنیم؛ استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله خیرین، بخش خصوصی، نهادهای مالی و سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار دارد.

امیری بیان کرد: اگر حاکمیت قانون که فراتر از اجرای قانون است در استان نهادینه شود ایرانیان مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی سرمایه‌گذاران خارجی نیز در استان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: احساس ارزشمندی باید در بین مردم تقویت شده و ارتقا یابد تا مردم در بزنگاه‌ها در دفاع از کیان کشور در میدان باشند؛ معتقدم این احساس ارزشمندی موتور محرکه‌ای برای توسعه کشور است پس تلاش می‌کنیم احساس ارزشمندی در همه آحاد مردم دیده شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، امیری، طیفی از فضیلت‌های انسانی را برای یک مدیر تراز ایران اسلامی لازم دانست و افزود: عقلانیت در اداره امور و اسلام مبتنی بر عقل و مدارا و رحمت یکی از شروط اصلی حاکمیت اسلامی است؛ همه با هر ذوق و سلیقه و نگاه سیاسی باید همدیگر را تحمل کنیم در منازعه و مناقشات خیری نیست اگر توانستیم خودمان را تحمل کنیم جامعه توسعه می‌یابد و وفاق ملی هم با اتحاد و انسجام محقق می‌شود؛ از انجام هر کمکی که عملیاتی باشد و منجر به توسعه استان شود استقبال می‌کنم چرا که همه به دنبال توسعه و پیشرفت فارس هستیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080604276
  • خبرنگار :