مدیرکل بهزیستی استان:

کرمانشاه ۵۰ هزار معلول شناسایی شده دارد

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تعداد معلولین شناسایی شده در استان را حدود ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: احتمال می‌رود که آمارها بیش از این باشد.

بهزاد شهبازی، امروز(ششم مهر) در نشست بررسی و اقدام جهت احداث مجموعه ورزشی جامع معلولین در استان، با بیان اینکه تاکنون در سطح استان ۵۰ هزار فرد معلول شناسایی شده، اظهارکرد: باتوجه به برخی ملاحظات خانواده‌ها، احتمال می‌رود آمارها بیش از این باشد. 

وی به نقشی که ورزش می‌تواند در ایجاد شور و نشاط و توانمندسازی این افراد داشته باشد اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ما متولی بحث ورزش معلولین نیستیم، اما با رایزنی‌های صورت گرفته با مرکز کشور، یک سالن خود را در میدان شهدا از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار کرده‌ایم تا بهسازی کرده و به سالن تخصصی وزنه برداری معلولین استان تبدیل شود، چرا که کرمانشاه در این رشته قطب کشور است. 

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین در تلاشیم تا یک سالن بدنسازی را برای افراد معلول در سازمان بهزیستی استان راه اندازی کنیم. 

۴ هیات ویژه ورزش معلولین در استان فعال است

به گزارش ایسنا، محمد حسین زاده معاون ورزش و جوانان استان نیز بااشاره به اهمیت ورزش معلولین، اظهار کرد: مسابقات پارالمپیک هر چهارسال یکبار برگزار می‌شود و کشورهای زیادی بدنبال مدال‌آوری در این مسابقات هستند. به واقع تمام کشورها روی ورزش معلولین خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

معاون ورزش و جوانان استان به کسب مدال طلای یاسین خسروی در آوردگاه پارالمپیک اشاره کرد و گفت: ما ورزشکاران معلول خوبی داریم که در مسابقات برون مرزی مدال‌آوری می‌کنند. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر در سطح استان چهار هیات ویژه ورزش معلولین و بیماران خاص در سطح استان کرمانشاه فعال است. 

حسین زاده به ضعف زیرساخت‌های ورزش معلولین اشاره‌ کرد و گفت: متاسفانه ورزش معلولین از نظر زیرساختی مظلوم واقع شده و از داشتن سالن‌ها و زیرساخت‌های تخصصی محروم مانده‌اند. 

۶۰۰ مدال در پارالمپیک توزیع می‌شود 

 عزت الله پرنیان رئیس هیات ورزش جانبازان و توان‌یابان استان و مربی تیم ملی پارادوومیدانی ایران نیز با بیان اینکه در مسابقات پارالمپیک ۶۰۰ مدال توزیع می‌شود، گفت: در ورزش معلولین رشته‌های بسیار زیادی داریم که رشته‌های خاصی از آنها در ایران راه‌اندازی شده و در کرمانشاه نیز به واسطه ضعف زیرساختی تنها تعدادی محدود رشته راه اندازی شده است.

وی به افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی خصوصا نمایندگان کرمانشاه در مسابقات پارالمپیک اشاره کرد و گفت: اگر زیرساخت‌های مناسب برای این ورزشکاران فراهم شود، در آوردگاه‌های مختلف بیش از این خواهیم درخشید. 

پرنیان با بیان اینکه ورزش معلولین در کرمانشاه از نظر شور و اشتیاق در کشور زبانزد است، عنوان کرد: طی ۱۰ سال اخیر ۱۱۰ اعزام ورزشکارانمان را به مسابقات برون مرزی داشته‌ایم، یعنی هرسال به صورت میانگین یازده اعزامی داشته‌ایم. 

وی تاکید کرد: اگر زیرساخت‌های مناسبی داشته باشیم، میزان فعالیت ما ۲۰ برابر خواهد شد، اما چون زیرساخت نداریم تنها به چند رشته مانند پرتابی‌ها و وزنه برداری اکتفا کرده‌ایم، درحالیکه در مسابقات پارالمپیک مدال‌های خوبی در رشته‌های دو سرعت، استقامت، شنا و... نیز توزیع می‌شود. 

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080604271
  • خبرنگار : 50184