اخبار کوتاه پلیس فارس؛

کلاهبرداری با جعل اسناد ملکی/ مزاحمین شهروندان متوقف شدند

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر دستگیری کلاهبرداری با جعل اسناد ملکی، دستگیری خودروها و موتورسیکلت‌ها مزاحم شهروندان، دستگیری عامل تیراندازی، توقیف ماینرهای غیرمجاز و... مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس امروز، ۶ آبان‌ماه از دستگیری کلاهبرداری که با جعل اسناد ملکی مبلغ ۳۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کاووس حبیبی بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و طرح شکوائیه مبنی بر جعل اسناد ملکی ۱۷ هکتار زمین و فروش مال غیر، موضوع پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس اگاهی استان فارس  قرار گرفت.

وی گفت: تحقیقات کامل از شاکی انجام و مشخص شد که افرادی با هویت‌های معلوم ضمن جعل اسناد ملکی  متعلق به منابع طبیعی، اقدام به جعل اسناد ملکی ۱۷ هکتار زمین و فروش مال غیر به مبلغ ۳۶ میلیارد ریال به شاکی کرده و سپس متواری شده‌اند.

حبیبی با بیان اینکه ضمن انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی، در این خصوص دو متهم شناسایی و دستگیر شدند، افزود: متهمان به جرم ارتکابی اقرار و اعلام داشتند که با همکاری یکدیگر اقدام به جعل اسناد کرده و پس از دریافت پول متواری شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام هر گونه معامله تا حصول اطمینان از مالکیت طرف مقابل از تنظیم قرارداد وپرداخت وجه خودداری کنند. 

دستگیری عامل تیراندازی در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: با تلاش مأموران انتظامی، عامل تیراندازی دستگیر و یک قبضه سلاح گرم از وی کشف شد.

سید رحمان هاشمی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی و قدرت نمایی با سلاح گرم در یکی از روستاهای شهرستان داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، عامل تیراندازی را شناسایی و وی را با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این متهم یک قبضه سلاح گرم نیز کشف شد، گفت: متهم در بازجویی‌های پلیسی علت و انگیزه تیراندازی را اختلافات خانوادگی بیان کرد.

توقیف خودرو حامل فاقد مجوز

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت از توقیف یک دستگاه خودرو نیسان وانت حامل احشام فاقد مجوز جابه‌جایی خبر داد و گفت: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، یک دستگاه خودرو نیسان وانت حامل احشام را جهت بررسی‌های بیشتر متوقف کردند.

رحمت‌الله ارجمندی افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این خودرو حامل ۱۷ رأس گوسفند فاقد مجوز است که در این خصوص یک متهم دستگیر و خودرو توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این احشام قاچاق را ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

 ۱۰ دستگاه خودرو و ۱۵  دستگاه موتورسیکلت به پارکینگ منتقل شدند

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از توقیف ۱۰ دستگاه خودرو و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت به علت ایجاد مزاحمت برای شهروندان خبر داد و گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با رویکرد امنیت محله محور و با هدف برخورد با هنجارشکنان و مجرمان در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شدند.

مهدی جوکار با اشاره به اینکه این طرح در قالب چند تیم عملیاتی در نقاط مختلف شهرستان اجرا شد، افزود: در طول اجرای این طرح تعداد ۱۰ دستگاه خودرو و تعداد ۱۵ دستگاه موتورسیکلت به علت ایجاد مزاحمت، ایجاد آلودگی صوتی، دوردور کردن و انجام حرکات نمایشی، سرعت غیر مجاز توسط مامورین یگان امداد و راهور شهرستان توقیف و به پارکینگ انتقال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد در پایان با قدردانی از مشارکت فراگیر شهروندان در اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های مختلف پلیسی، از آنان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی موتورسواران و رانندگان متخلف با یادداشت پلاک وسیله نقلیه مورد نظر در اولین فرصت موضوع را از طریق تماس با تلفن۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

کشف ۳ دستگاه ماینر قاچاق در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف ۳ دستگاه ماینر غیر مجاز و قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وجود ماینر و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در منزل شخصی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

خدابخش حسن‌زاده اضافه کرد: ماموران کلانتری ۱۱ پس از هماهنگی‌های لازم قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، تعداد ۳ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های ماینر قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، بیان کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هنگام گشت‌زنی متوجه تردد یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در سطح حوزه شهر لطیفی شدند و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سید محمد یوسفی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت فاقد مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت‌ مکشوفه برابر اعلام نظر کارشناسان ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه متهم دستگیر شده تحویل مرجع قضایی شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080604266
  • خبرنگار :