سخنگوی حفاظت محیط زیست مازندران:

از دستگیری ۲۰ متخلف شکار و صید تا جمع‌آوری ۵۰ رشته تور هوایی در مازندران

سخنگوی حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی از متخلفان شکار و صید ۲۰ قبضه سلاح شکاری، لاشه ۱ راس کل وحشی، لاشه یک راس خوک و تعدادی پرنده کشف و ضبط و ماموران یگان حفاظت محیط زیست نور ۵۰ رشته تور هوایی صید پرندگان در ایزد شهر را جمع آوری کردند.

کامیار ولیپور ۶ آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نوشهر ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان طی گشت و کنترل در حوزه استحفاظی(منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی)، از شکارچیان غیرمجاز ۱ قبضه سلاح شکاری و لاشه یک قطعه اردک وحشی به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط کردند.

وی افزود: در فریدونکنار ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی از شکارچیان غیرمجاز ۲ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست محمودآباد طی ماموریت مشترک با ماموران نیروی انتظامی این شهرستان حین گشت و کنترل در اراضی شالیزاری روستا برنجده از شکارچیان  ۴ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ضبط کردند.

این مسئول با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل طی دو ماموریت حین گشت و کنترل در منطقه دابودشت و منطقه کوهستانی لاسم از شکارچیان غیرمجاز ۲ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط و ۷ رشته دام هوایی صیدپرندگان جمع آوری و ۱ رشته دام، ۱رشته تور ماهیگیری و سایر ادوات صید و شکار کشف و ضبط کردند، خاطرنشان کرد: در همین راستا یک صیاد غیر مجاز پرنده سهره حین صید پرنده را دستگیر کردند.



ولیپور اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در ماموریت مشترک با ماموران نیروی انتظامی حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی از شکارچی غیرمجاز لاشه ۱ راس کل وحشی و ۱ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

وی افزود: در بابلسر ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در آیش باقرتنگه و آب‌بندان احمد کلا از شکارچیان غیر مجاز ۲ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

سخنگوی حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بابل حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی از شکارچیان غیرمجاز ۲ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند،خاطرنشان کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست قائمشهر حین گشت و کنترل در اراضی شالیزاری روستا وسطی کلا از شکارچیان غیرمجاز ۲ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

ولیپور اضافه کرد: همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی از سه متخلف ۳ قبضه سلاح شکاری( یک قبضه قاچاق)، تعداد زیادی فشنگ و لاشه یک قطعه کشیم کوچک کشف و ضبط و در ماموریت دیگری از یک متخلف لاشه یک راس خوک کشف و ضبط کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080604226
  • خبرنگار :