معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۲۰۰ همت سرمایه وارد بخش تعاون می‌شود

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدفگذاری برای ایجاد ۱۲۴ زنجیره ارزش مبتنی بر تعاون در کشور خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه وارد بخش تعاون می‌شود.

حامد ویس‌کرمی در جمع تعاون‌گران استان کرمانشاه با بیان اینکه تعاونی بهترین، منطقی‌ترین و اساسی‌ترین راهکار تحقق مردمی سازی اقتصاد است، اظهار کرد: مردمی سازی که رهبر معظم انقلاب به آن توصیه کرده، همان مقوله تعاون است.

وی افزود: اگر بخواهیم توسعه و رشد اقتصادی ایجاد کنیم و مردم را در رشد اقتصادی منتفع کنیم، ناگزیر به حرکت در مسیر توسعه بخش تعاون هستیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه در کشورهایی که مهد اقتصاد لیبرال هستند، بخش تعاون سهم قابل توجهی از اقتصاد را دارد، اظهار کرد: در کشور ما نیز ظرفیت‌های قانونی و زمینه‌های لازم برای توسعه تعاونی‌ها وجود دارد.

ویس‌کرمی با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها باید به سمت تحول در شیوه‌ها، روش‌ها و مدیریت امور بروند، افزود: تعاونی‌ها باید مبتنی بر نیاز روز جامعه و همچنین شرایط اقتصاد کشور و حتی دنیا خود را تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه تعاون بخشی است که می‌تواند هم در فعالیت‌های کوچک و هم سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مشارکت کند، ادامه داد: بهترین روش برای مشارکت مردم در اقتصاد کشور، واگذاری بنگاه‌های اقتصادی دولتی به بخش تعاون است.

معاون وزیر تعاون در ادامه از برنامه‌هایی که برای توسعه بخش تعاون در کشور تعریف شده نیز یاد کرد و افزود: بیش از ۲۰ برنامه تحولی در حوزه تعاون طراحی شده که ایجاد ۱۲۴ زنجیره ارزش مبتنی بر تعاون در کشور از مهمترین این برنامه‌هاست.

ویس‌کرمی خاطرنشان کرد: در قالب تکمیل زنجیره‌های ارزش و همچنین واگذاری بنگاه‌ها به بخش تعاون، ۱۵۰ تا ۲۰۰ همت سرمایه وارد این بخش خواهد شد.

وی همچنین از ایجاد تعاونی‌های نیروگاهی خانگی در کشور با عضویت سه دهک پایین جامعه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها برای توسعه تعاونی‌ها خبر داد و گفت: با ایجاد این تعاونی‌ها، ۱۰ هزار مگاوات برق تولید خواهد شد که کمک شایانی به رفع ناترازی صنعت برق در کشور می‌کند.

به گزارش ایسنا، بهروز جمشیدمفید سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه بیش ۳۲۰۰ تعاونی در استان کرمانشاه فعالیت دارند، اظهار کرد: این تعداد تعاونی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار عضو در استان، ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

جلیل کرم رئیس اتاق تعاون کرمانشاه نیز گفت: تنها سه تا پنج درصد از اقتصاد استان در اختیار حوزه تعاون بوده، در حالی که بخش تعاون استان ظرفیتی بالا برای افزایش این سهم دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080604224
  • خبرنگار : 50181