کاهش ۲ تا ۵ درجه‌ای دما در استان اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده در نقاط مختلف بین دو تا پنج درجه کاهش خواهد یافت.

محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا فردا (۷ آبان‌ماه) جوی نسبتاً ناپایدار در سطح استان اصفهان استقرار دارد. همچنین ابرناکی و وزش بادهای شدید تا نسبتاً شدید نیز مخصوصاً برای نواحی جنوبی و شرقی استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه (۸ تا ۱۱ آبان‌ماه) نیز انتظار می‌رود که جوی پایدار در استان اصفهان حاکم شود. از اواخر وقت امروز یکشنبه (۷ آبان‌ماه)، دما کاهش محسوسی خواهد داشت. این سرمای هوا تا پایان هفته ماندگار می‌ماند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان تأکید کرد: توصیه می‌کنیم که شهروندان در مصرف بهینه انرژی دقت داشته باشند. کنترل دمای گلخانه‌ها، سالن‌های پرورش دام و مرغداری‌ها نیز باید در دستور کار باشد.

رفیعی یادآور شد: دمای استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده در نقاط مختلف بین دو تا پنج درجه کاهش خواهد یافت. در خنک‌ترین ساعات نیز به ۶ درجه می‌رسد. بویین و میاندشت با منفی دو درجه سردترین نقطه استان خواهد بود.

وی با نظر به ۲۴ ساعت گذشته استان اصفهان توضیح داد: در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین سرعت وزش باد در دهاقان به ۵۴ کیلومتر در ساعت رسید. در پادنای علیا و سمیرم نیز به‌ترتیب ۴.۲ و ۲.۳ میلیمتر باران گزارش شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهر اصفهان هم‌اکنون برای گروه‌های حساس ناسالم (۱۲۳pm) است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080604223
  • خبرنگار : 50666