رییس فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران:

پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی فلسفه وجودی فدراسیون پزشکی ورزشی است

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمرکززدایی در این فدراسیون مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تمرکززدایی به این معنا است که ارائه خدمات پزشکی و ورزشی به یک‌جا اختصاص نداشته باشد و همه استان‌ها، شهرستان و حتی روستاها از آن بهره‌مند شوند.

غلامرضا نوروزی امروز (یکشنبه ۶ آبان ماه) در مجمع عمومی و سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان زنجان با بیان اینکه پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی فلسفه وجودی این فدراسیون است، اظهار کرد: در این مسیر برنامه‌های مختلفی اندیشیده و پیش‌بینی شده است و تاکنون رضایتمندی خوبی نیز در بین جامعه ورزش مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی به نوبه خود سلامت همگانی را به دنبال دارد، افزود: برای پیشگیری از بیمارهایی نظیر فشار خون باید مقوله مهم ورزش همگانی همچنین ارتباط با خانواده‌ها را مدنظر قرار داد.

نوروزی با تاکید بر اینکه هدف این است که ورزشکارانی که ورزش می‌کنند به جزو ورزش دغدغه دیگری نداشته باشند، تصریح کرد: چنان‌چه حادثه‌ای برای فردی رخ داد، باید آن ورزشکار از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی به شکل تخصصی درمان شود.

او ادامه داد: بنابراین ورزشکاران آسیب دیده سراسر کشور در صورت عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی نباید نگران پیگیری درمان تخصصی خود باشند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: فدراسیون پزشکی ورزشی توانسته است با صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضروری خود امکاناتی نظیر زیرپوشش گرفتن معلولان ناشی از حوادث ورزشی، خرید ساختمان برای هیات‌های پزشکی ورزشی استان‌ها و پشتیبانی بخش‌های آموزش و درمان را در اختیار ورزشکاران قرار دهد.

نوروزی یادآور شد: سرانه عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی بیت‌المال است و با چنین نگاهی همه فعالیت‌ها دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ورزشکاران با پرداخت ۹۵۰ هزار ریال حق عضویت خدمات درمانی تا سقف هزار برابر این مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال هزینه درمان آسیب‌های ورزشی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080604221
  • خبرنگار : 50295