یک مسئول خبرداد

شناسایی ۱۸ شهید غریب لرستان

آزاده و دبیر استانی اجلاسیه ۱۸ شهید غریب لرستان گفت: با شناسایی این شهدا بخشی از وظیفه خود را انجام داده و گام بعدی وظیفه داریم شهدای غریب را به نسل جوان و نوجوان خود معرفی کنیم.

نادر قربانی، امروز( ۶ آبان ماه) در اولین اجلاسیه شهدای غریب استان لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۸ شهید غریب لرستان، اظهار کرد: رسالت امروز ما مطالبه و پیگیری حق شهدای غریب است،که بتوانیم اسنادی را پیدا کنیم که در صلیب سرخ ثبت بشوند.

وی اضافه کرد: اگر امروز می‌خواهیم اجلاسیه‌ای بگیریم هدف این است از مردان خاموش، مردان صبر و استقامت یاد کنیم که درسی برای جوانان ما بشود.

قربانی ادامه داد: گام نخست وظیفه ما با شناسایی ۱۸ شهید غریب استان برداشته شده است و گام بعدی وظیفه داریم شهدای غریب را به نسل جوان و نوجوان خود معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: تشکیل جلسات متعدد با مدیرکل و همکاران بنیاد شهید و سایر ادارات، تشکیل سه جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت با دستور کار اجلاسیه شهدای غریب، ۲۱ دیدار با خانواده شهدای غریب توسط دبیر و اعضای ستاد، مدیرکل بنیاد و فرماندهای نیروهای نظامی و انتظامی، برگزاری ۷ یادواره در شهرستان‌های لرستان، کاشت نهال زیتون به تعداد شهدای غریب در روز درختکاری، تدوین کتاب شهدای غریب توسط خانم مریم میرزایی و چاپ کتاب توسط اداره فرهنگی بنیاد شهید، برگزاری جشن تکلیف دختران مدارس به یاد شهدای غریب، سفر دبیرکل کنگره ملی شهدای غریب، دکتر زمردیان در فروردین ماه و دیدار با خانواده شهدای غریب، ورزش های همگانی آزادگان به یاد شهدای غریب، برگزاری اولین جشنواره شعر شهدای غریب با مشارکت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و تدوین کتاب جشنواره که در این اجلاسیه رونمایی خواهد شد از جمله اقداماتی است که به یاد شهدای غریب انجام شده است.

این مسئول یادآور شد: تهیه و تولید مستندات پرواز در غربت به کارگردانی احمد احمدپور در خصوص خاطرات همرزمان و خاطرات خانواده شهدای غریب، برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت شهدای غریب و شرکت بیش از ۲۰ هزار نفر از عموم مردم، تدوین ویژه‌نامه الکترونیکی شهدای غریب در سایت نوید شاهد، تهیه جهیزیه ۲ نو عروس به نیابت از شهدای غریب توسط دبیرخانه استانی، تهیه ۱۸ بسته لوازم تحریر  و ۱۸ بسته موادغذایی و توزیع بین خانواده های کم برخوردار، مراسم جشن شکوفه ها به یاد شهدای غریب و ایجاد نمایشگاه در مدارس شاهد، برگزاری پویش نقاشی شهدای غریب بین دانش آموزان مدارس شاهد، طراحی و چاپ نقاشی دیجیتال ۱۸ شهید غریب استان، محفل خاطره گویی غریب، اختتامیه مسابقات بسکتبال دختران جام شهدای غریب از جمله اقدامات انجام شده در طول این یک سال است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اصرار بر شناساندان شهدای غریب به نسل جوان و نوجوان داریم به این دلیل است که نوع شهادت این عزیزان کمی متفاوت است.

قربانی یادآور شد: شهدای غریب مورد سخت ترین شکنجه‌ها قرار گرفتند به بدترین شکل ممکن در اسارت به شهادت رسیدند اما به خواسته های دشمن نه گفتند و نباید بگذاریم این شهدای والامقام به فراموشی سپرده شوند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403080604207
  • خبرنگار : 50176