معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

پروژه تأمین مسکن از مسائل خاص فعلی کشور است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: پروژه‌های مسکن در کل کشور وضعیت خاصی دارند و در دولت جدید یکی از پروژه‌های مهم در کنار مباحث دیگر نظام همچون مباحث آب و فرونشست، مسئله مسکن خواهد بود.

علیرضا قاری قرآن، امروز یکشنبه، ۶ آبان در مراسم تکریم و معارفه معاونان استاندار اصفهان با بیان اینکه سابقه فعالیت من در حوزه راه و شهرسازی به حوزه معاونت عمرانی استان نزدیک است، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های شاخص و ویژه‌ای که دولت درگیر آن است، موضوع تأمین مسکن به عنوان یکی از وظایف ذاتی نظام است که استاندار هم در جلسات مختلف بر آن تأکید داشته‌اند. پروژه‌های مسکن در کل کشور وضعیت خاصی دارند و در دولت جدید یکی از پروژه‌های مهم در کنار مباحث دیگر نظام همچون مباحث آب و فرونشست، مسئله مسکن خواهد بود.

وی به اولویت‌های استاندار جدید اشاره و تصریح کرد: چالش‌های زیادی در حوزه‌های مختلف زیرساخت‌ها وجود دارد. یکی از شاخص‌ها در پیشبُرد روند کارها، گرفتن مجوزها مربوط می‌شود که این موضوع در برخی استان‌ها بالای ۱۰ برابر انرژی می‌برد و در این‌باره در استان اصفهان هم باید کار ویژه انجام داد.

قاری قرآن با اشاره به لزوم پیدا کردن راه‌حل تسهیل همه امور در این دوره گفت: یکی از مسیرها همین وفاق و همدلی است، در حوزه شهرداری‌ها عموماً مسائل خاص‌تر است، برای شهرداری‌ها به‌عنوان سازمان‌هایی که در بین مردم حضور دارند، باید مسائل را تسهیل کنیم؛ گاهی موانعی در طول مسیر ایجاد می‌شود، اما تلاش می‌شود با تمام قوا کارها را به پیش ببریم. پروژه‌های انتقال آب به استان، یکی از نادرترین پروژه‌های اخیر است و هر یک ثانیه که زودتر به سرانجام برسد، همه خوشحال‌تر خواهند شد، انتصاب ما هم توفیقی است تا در این مسیر با انجام خدمت توشه‌ای برای خود داشته باشیم.

همچنین مهران زینلیان، معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه در این سه سال که توفیق خدمت داشتیم در برخی بخش‌ها معادل ۳۰ سال گذشته کار شد، گفت: در حوزه آب هم در این دوره مبسوط کار و رکوردهای بین‌المللی ایجاد شد، در حوزه گردشگری هم کارها و پروژه‌های خوبی مانند گلستان کوه خوانسار و چند پروژه مهم دیگر انجام شد، اگرچه به خوبی تبیین نشد. کارها و مشکلاتی مثل انتقال کوره‌های آجرپزی، پس از چند سال حل شد .

زینلیان با اشاره به این که این اتفاقات کار فرد نبود، گفت: گاهی افتتاح پروژه‌ای ساعت ۱۲ شب بود و کارها فشرده انجام می‌شد، اما همه همراه و موافق بودند و فضای همدلی، صمیمت و خدمت به مردم جاری بود و عامل دیگر موفقیت فضای مشورت‌پذیری، رفاقت و بی حاشیه بودن استانداری بود. یکی از آفت‌هایی که می‌تواند در استانداری ایجاد شود تصمیماتی است که به علت فشارهای متنفذین ایجاد می‌شد. استانداری جای خاصی است و در بسیاری مواقع بیش و پیش از موافقت‌ها باید مخالفت کرد در این دوره، تیم در این مورد یکدست و موافق بودند و اگر تصمیمی گرفته می‌شد، ایستادگی داشتیم‌.

وی افزود: قوانین ظاهراً برای رفع مشکلات است، اما گاهی مواردی است که کار برای مردم سخت می‌شود و می‌شود آنها را طوری اجرا کرد که به نفع مردم باشد و دوستان در استانداری باید به این موضوع توجه داشته باشند، تنها نگرانی ما در حال حاضر پروژه‌های آبی است که با حضور مسئولان جدید بهتر از قبل اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080604196
  • خبرنگار : 50528