مانور پدافند غیرعامل سایبری در قشم اجرا شد

مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم از اجرا و برگزاری مانور پدافند غیرعامل سایبری به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل (پنجم تا یازدهم آبان) با هدف ارزیابی دستگاه‌ها و کارگروه ‌ای مربوط و آمادگی بیشتر در مقابله با هر گونه تهدید احتمالی از سوی دشمن در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

مجید فرهادی مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم امروز یکشنبه ۶ آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد : این مانور سایبری با حضور ۲۰ نفر از مدیران و کارشناسان متخصص آی تی (IT) و روابط عمومی و با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت، تقویت ساختارها، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و جلوگیری از حمله سایبری به زیرساخت‌ها حساس، حیاتی و مهم این جزیره از دیروز در سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد و صبح امروز به کار خود پایان داد.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این مانور شرکت کنندگان با همکاری سایر کارگروه‌های پدافندغیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم فرکانس‌ها و پارازیت‌های مزاحم را مورد شناسایی قرار دادند.

مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل موضوعی است که باید مورد توجه جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و ادارات مرتبط قرار گیرد، گفت: تحقق اهداف و ماموریت‌های تعریف شده در این دفاع بدون سلاح نیازمند آگاهی مردم و حساسیت مسئولان است.

فرهادی، مصون سازی در برابر تهدیدات دشمن را تعریف کلی پدافند غیرعامل دانست و توضیح داد: مجموعه اقداماتی که بدون به کارگیری سلاح و جنگ افزار از وارد شدن خسارات به جان و مال مردم، تجهیزات و تاسیسات نظامی و غیرنظامی کشور جلوگیری کرده و میزان آسیب‌های ناشی از تهاجم دشمن را کاهش می‌دهد و هزینه دشمنان در هنگام حمله را افزایش می‌دهد تعریف کلی‌تر برای این واژه به شمار می‌رود.

وی گفت: برگزاری مانور پدافند غیرعامل(زیستی)، مانور (ایمنی و آموزش) در مدارس، مانور تخلیه اضطراری در بندر مسافری شهید ذاکری قشم و رزمایش اقتدار دستگاه‌های امدادی از جمله برنامه‌های تدارک شده در هفته پدافند غیرعامل در جزیره قشم است.

پنجم تا یازدهم آبان ماه با شعار «پدافند غیرعامل؛ تدبیر امروز، امنیت فردا» هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

پدافند رایانیکی، نگهبانی از دارایی‌های ملی در برابر تهدیدها، پدافند زیستی، ارتقای سلامت عمومی، پدافند مردم‌محور، حفاظت از مردم در شرایط بحران، پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا، پدافند کالبدی، ارتقاء تاب‌آوری زیرساختی، پدافند غیرعامل، دفاع فراگیر در برابر جنگ ترکیبی و پدافند شهری، شهر مقاوم در برابر بحران‌ها از عناوین روزهای این هفته است.

کوتاه‌ترین تعریف پدافند غیرعامل، «دفاع بدون سلاح» است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403080604180
  • خبرنگار : 50673