استاندار کرمانشاه:

مجتمع تخصصی ورزش معلولین در کرمانشاه احداث می‌شود

استاندار کرمانشاه از احداث یک مجتمع تخصصی ورزشی برای معلولین در کرمانشاه خبر داد.

محمدطیب صحرایی، امروز(ششم آبان) در نشست بررسی و اقدام جهت احداث مجموعه ورزشی جامع معلولین در استان، با اشاره به گستردگی جامعه معلولین استان، اظهارکرد: معلولین قشری بزرگ و بسیار مهم در جامعه ما هستند که متاسفانه نیازهای ضروری و قطعی آنها تاکنون مورد توجه و اهتمام ویژه قرار نگرفته است. 

وی با بیان اینکه موظفیم شرایط زندگی بهتر را برای همه اقشار جامعه فراهم کنیم، گفت: معلولین نیز بخشی از جامعه هستند که باید زیرساخت‌های مناسبی به منظور داشتن یک زندگی بهتر برای آنها فراهم شود. 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جامعه معلولین استان دغدغه‌های مختلفی دارند، گفت: یکی از این دغدغه‌ها در حوزه مسائل ورزشی است، چرا که محیط‌های ورزشی کنونی ما از نظر زیرساختی برای پذیرش این افراد مناسب سازی نشده‌ است. 

وی تاکید کرد: از طرفی تاکنون یک مجتمع تخصصی ورزش معلولین در استان احداث نشده تا این قشر بتوانند در آن بدون دغدغه ورزش کنند. 

صحرایی یادآورشد: براین اساس، برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص آغاز شده و از دستگاه‌های اجرایی ذیربط همچون اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی و نیز هیات‌های مربوطه دعوت شده تا بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهیم. 

وی ادامه داد: نتیجه اقدامات ما باید منتهی به دو نتیجه یعنی بهسازی و مناسب سازی فضاهای موجود برای ورزش معلولین و نیز مکان‌یابی مناسب برای احداث یک مجتمع  تخصصی ورزش معلولین با همکاری شهرداری، راه و شهرسازی، استانداری و اداره کل ورزش و جوانان شود. 

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین ضروری است یک آمار دقیق از تعداد معلولین استان، معلولین ورزشکار، نوع رشته‌های ورزشی، پراکندگی آنها در سطح شهر و شهرستان‌ها و... بدست آید. 

وی با بیان اینکه احداث مجتمع تخصصی ورزشی برای معلولینی خواهد بود که به شکل حرفه‌ای و قهرمانی ورزش می‌کنند، عنوان کرد: برای معلولینی که به شکل همگانی ورزش می‌کنند هم باید سالن‌ها و فضاهای ورزشی مناسب در مناطق مختلف سطح شهر پراکنده باشد تا امکان دسترسی راحت آنها به این زیرساخت‌ها وجود داشته باشد. 

وی با بیان اینکه دهکده المپیک می‌تواند یکی از گزینه‌های محل احداث این مجتمع ورزشی باشد، عنوان کرد: در این خصوص باید بررسی‌های لازم صورت گیرد که آیا امکان احداث یک پروژه ورزشی ویژه معلولین در داخل این مجموعه وجود دارد، یا خیر. 

استاندار کرمانشاه افزود: برای اینکه احداث این پروژه دچار مشکلات بودجه‌ای نشود، می‌توان از طریق جریان مولدسازی نیز توافقاتی داشت. 

استان کرمانشاه قریب ۵۰ هزار نفر معلول دارد.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080604177
  • خبرنگار : 50184