رئیس دانشگاه آزاد گلستان خبر داد

کسب رتبه اول «سرای نوآوری در کشور» توسط گلخانه دانشگاه آزاد گلستان

رئیس دانشگاه آزاد گلستان انتخاب سرای نوآوری کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی (گلخانه فرهیختگان) به عنوان سرای برتر از بین ۵۴ سرای نوآوری کشور در دهمین جشنواره علمی، فناوری دانشگاه‌های آزاد اسلامی خبر داد.

سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد گلستان ظهر شنبه ۶ آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: برای آن که دانشجویان از تحصیل خود بهره کافی ببرند نیاز است در کنار کلاس‌های آموزشی، عرصه‌ای آموزش عملی آن‌ها فراهم شود تا بتوانند به صورت علمی نیز آموخته‌های خود را فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی کشورمان تعدادی از دروس خود را به صورت عملی در بیمارستان‌ها می‌گذرانند به همین دلیل تمامی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی ما به صورت فعال و زنده در جامعه فعال است، افزود: امروزه بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند فرزندشان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنند زیرا با آموزش‌های عملی که دانشجو می‌بیند کاملاً برای ورود به بازار کار آماده بوده و مشکلی برای اشتغال ندارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان بسیاری از رشته‌ها صرفاً به صورت تئوری آموزش می‌بینند، در نتیجه نه دانشجو مهارت کافی برای ورود به بازار کار را دارد و نه جامعه رغبتی برای به کارگیری آن‌ها دارد، افزود: امروز دانشگاه آزاد به صورت جدی به این مسأله ورد کرده است که کلاس‌ها را به صورت عرصه محور برگزار کند یعنی در کنار دروس نظری به صورت عملی نیز به دانشجو آمزش دهد.



حجت الاسلام طاهری، احداث گلخانه دانشگاه آزاد را فرصتی برای آموزش عملی دانشجویان رشته کشاورزی و گرایش‌های مرتبط با آن دانست و تصریح کرد: گلخانه دانشگاه آزاد در سال ۹۵ تأسیس و  فرصتی برای فعالیت‌های علمی و اقتصادی در اختیار دانشجویان قرار داده است.

وی با اشاره به اشتغال ۳۰ نفر به صورت مستقیم در گلخانه دانشگاه آزاد و مهارت آموزی به صدها نفر در طول سال بیان کرد:  سرای نوآوری کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی (گلخانه فرهیختگان) دانشگاه آزاد گرگان سال گذشته به عنوان سرای برتر از بین ۵۴ سرای نوآوری کشور در دهمین جشنواره علمی، فناوری دانشگاه های  آزاد اسلامی کشور انتخاب شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403080604171
  • خبرنگار : 50604