زنگنه: پیشنهاد دولت در بودجه افزایش نرخ ارز ترجیحی براساس نرخ تورم است

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ گفت: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده که نرخ ارز ترجیحی براساس نرخ تورم در طول سال آینده افزایش پیدا کند و نرخ تسعیر ارز حاصل از صادرات نفت نیز ۵۵ هزارتومان باشد.

به گزارش ایسنا، محسن زنگنه در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولین بانک مرکزی برای بررسی سیاست‌هایی ارزی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ تشکیل شد.

وی با اشاره به اهمیت مباحث مربوط به ارز و قیمت آن از در بودجه سال گفت: قیمت ارز از جهت منابع بودجه ای و مباحث مربوط به هدفمندی یارانه‌ها، خرید گندم، یارانه‌ای که به کالای اساسی، نهاده‌های دامی و دارو داده می‌شود حائز اهمیت است، نرخ ارز مشخص می کند که منابع نفتی و صادراتی که تسعیر می‌شود به چه میزان خواهد بود.

زنگنه با بیان اینکه باید قیمت ارز از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: قیمت ارز و سیاست‌های ارزی در موضوع تورم و همچنین شاخص‌های اقتصادی امری مهم بوده و باید ابعاد این مسائل مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی‌ اضافه کرد: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده که نرخ ارز ترجیحی براساس نرخ تورم در طول سال آینده افزایش پیدا کند و نرخ تسعیر ارز حاصل از صادرات نفت نیز ۵۵ هزار تومان باشد.

زنگنه گفت که کمیته ارزی در کمیسیون تلفیق تشکیل شده و سیاست‌های ارزی دولت را در بودجه را بررسی می‌کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403080604162
  • خبرنگار : 71234