مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی:

جهاددانشگاهی ظرفیت بالایی برای اجرای طرح های تحقیقاتی حوزه آب دارد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان مرکزی، گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت بالایی در اجرای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه آب و منابع آبی دارد.

حسین اسدی، یکشنبه ششم آبانماه در حاشیه بازدید از جهاد دانشگاهی استان مرکزی، با بیان اینکه امروزه آب به یک ابرچالش جهانی تبدیل شده است، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اختلافات جهانی به چالش آب بر می‌گردد وکشورهای غربی برای تسلط بر منابع آب جهان تن به جنگ می‌دهند تا بتوانند در این زمینه کسب قدرت کنند.

وی با اشاره به قرار گرفتن ایران در یک منطقه خشک گفت: ایران به دلیل شرایط جغرافیایی که دارد از ذخایر مطلوب و مناسب آبی برخوردار نیست و می‌طلبد موضوع مدیریت منابع آبی جدی گرفته شود. در برخی نقاط کشور نظیر استان مرکزی که شرایط منابع آبی با چالش جدی مواجه است باید پژوهش و تحقیقات به منظور مدیریت منابع آبی بکار گرفته شود.

اسدی با اشاره به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه تحقیقاتی و پژوهشی گفت: فرصت‌های ارزشمندی توسط این نهاد در حوزه آموزش، تحقیق و پژوهش در استان مرکزی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اجاره چاه‌های کشاورزی در زمان بحران تامین آب جهت مصارف شرب گفت: برای بهره‌برداری از این منابع، باید از آب با کیفیت استفاده شود که خوشبختانه آزمایشگاه‌های جهاد دانشگاهی با شناسایی چاه‌های آب با کیفیت کار را برای بهره‌برداری از این منابع آبی توسط شرکت آب منطقه‌ای آسان کرده اند.

اسدی بیان کرد: شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان پروژه‌های پژوهشی متعددی در دست اجرا دارد و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد پژوهش محور می‌تواند در این حوزه به آب منطقه‌ای کمک کند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی از بخش های مختلف فعالیتی جهاددانشگاهی استان بازدید کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403080604157
  • خبرنگار : 50212