در بررسی حسابرسی شرکت‌های عباس آباد و خاکریز آب تهران مطرح شد

فراهم کردن زیرساخت‌های مبارزه با پولشویی در شرکت عباس آباد/ وام۴۰۰میلیاردی شرکت خاک ریز آب از بانک شهر برای شهرداری

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص حسابرسی شرکت نوسازی عباس‌آباد و خاکریزآب را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود بررسی حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص حسابرسی «شرکت نوسازی عباس‌آباد، برای سال مالی ۱۴۰۲» را روی میز بررسی خود قرار دادند و احمد صادقی پس از استماع گزارش حسابرس در قرائت تکالیف شرکت نوسازی عباس‌آباد با بیان اینکه سازمان نوسازی عباس‌آباد موظف است که با تشکیل کارگروه مشترکی برای حل تکالیف اقدام کند و گزارش آن را به شورای شهر تهران ارائه کرد که بر این اساس شرکت موظف است اسناد مالکیت را تعیین تکلیف کند و نحوه و چگونگی مطالبات سنوات قبل را نیز باید مشخص کند و همچنین شرکت موظف به مصوبات مجمع است و همچنین باید زیرساخت‌های مبارزه با پولشویی را فراهم کند.

حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد با حضور در صحن شورای شهر تهران در توضیح ایرادات حسابرس گفت: تسویه مطالبات سنواتی است و باید اداره حقوقی تهاتر کنند و سال‌های زیادی گذشته و ارقام پایین است.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در نهایت گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی شرکت نوسازی عباس‌آباد، برای سال مالی ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

در ادامه اعضای شورای شهر تهران بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص حسابرسی« شرکت خاکریز آب، برای سال مالی۱۴۰۲ را در دستور کار خود قرار دادند و ناصر امانی با قرائت بندهای تکلیفی گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان شرکت خاک ریز آب از بانک شهر قرض گرفته بعد یکجا به حساب شهرداری تهران واریز کرده و انگار اساسا این وام را برای شهرداری تهران گرفته است و باید موضوع را روشن کند و همچنین درباره طلب ارزی یک شرکت در لندن و در مورد وضعیت مالی که مشمول قانون تجارت شده است، توضیح دهند.

در ادامه مدیرعامل شرکت خاکریز آب با تاکید بر اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ وام اخذ شده و به نفع شهرداری تهران بوده و حتی مکاتبه‌ای کرده که معاونت مالی اقساط وام را می‌پردازد، اظهار کرد: در مورد کمک از بانک‌ لندن نیز باید بگویم که این مسئله کمک بانک جهانی در مورد کمک‌های سیلابی است که در حال حاضر طبق بند حسابرسی حدود ۸۳ هزار دلار در حساب‌هایمان داریم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در نهایت گزارش حسابرس در مورد  شرکت خاکریز آب را تصویب کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403080604153
  • خبرنگار : 71368