لامینه جلوتر از لئو/ یامال این رکورد را هم زد

بارسلونا در هفته یازدهم لالیگا با نتیجه چهار بر صفر رئال مادرید را در ورزشگاه خانگی کهکشانی‌ها شکست داد. لامینه یامال در این مسابقه رکوردی را شکست که حتی لیونل مسی هم نتوانسته بود به آن دست یابد.

به گزارش ایسنا، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شنبه‌شب میزبان یک بازی تاریخی بود که در آن بارسلونا موفق شد با نتیجه چهار بر صفر رئال مادرید را شکست دهد. این برد جایگاه بارسلونا را در صدر جدول لالیگا مستحکم کرد. روبرت لواندوفسکی دو بار، رافینیا و لامینه یامال گلزنان این بازی بودند. یامال در این دیدار رکوردی را شکست که حتی لیونل مسی هم به آن دست پیدا نکرده بود.

به نوشته روزنامه اسپانیایی مارکا، یامال با این گل به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در ال‌کلاسیکو مقابل رئال مادرید گلزنی می‌کند. یامال با ۱۷ سال و ۱۰۵ روز اکنون از هم‌تیمی‌اش آنسو فاتی پیشی گرفت. فاتی سال ۲۰۲۰ وقتی ۱۷ سال و ۳۵۹ روز داشت توانسته بود دروازه رئال‌ مادرید را باز کند.

جوان‌ترین گلزنان تاریخ ال‌کلاسیکو

۱- لامینه یامال ۱۷ سال و ۱۰۵ روز (۲۰۲۴)

۲- آلفونسو ناوارو  ۱۷ سال و ۳۵۶ 
۳- آنسو فاتی ۱۷ سال و ۳۵۹ روز (۲۰۲۰)
۴- رائول گونزالس ۱۸ سال و ۹۵ روز (۱۹۹۵)
۵- گاوی ۱۸ سال و ۱۶۳ روز (۲۰۲۳)
۶- سابینو باریناگا ۱۸ سال و ۱۹۲ روز (۱۹۴۱)

لیونل مسی رکوردهای بی‌شماری را در طول دوران درخشانش با بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن، اینترمیامی و تیم ملی آرژانتین در اختیار دارد. با این حال در فهرست جوان‌ترین گلزنان تاریخ ال‌کلاسیکو جایی ندارد. اسطوره آرژانتینی اولین گلش در ال‌کلاسیکو را ۱۰ مارس ۲۰۰۷ برابر رئال مادرید به ثمر رساند. او در آن زمان ۲۰ سال سن داشت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403080604135
  • خبرنگار : 71460