۱۴ زندانی غیرعمد در سیستان و بلوچستان به آغوش خانواده بازگشتند

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در ۶ ماهه نخست سالجاری به آغوش خانواده بازگشتند.

مهدی میرامامی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: تعداد زندانیان آزاد شده در ۶ ماهه نخست سالجاری ۱۴ نفر بوده که از این تعداد یک نفر از زندانیان زن بوده است.

وی تصریح کرد: کل بدهکاری زندانیان مذکور مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال بوده که با دعوت از شکات و رایزنی با آنها مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال اخذ گذشت کردند، جمع اعسار و آورده زندانیان نیز مبلغ ۳۷۸ میلیارد ریال بود که ستاد دیه مبلغ چهار میلیارد ریال به صورت تسهیلات و مبلغ ۱۰۹ میلیارد ریال به صورت بلاعوض جهت آزادی زندانیان مذکور پرداخت و از زندان آزاد کرده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: زمینه آزادی ۱۱ زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت مبلغی بیش از هشت میلیارد ریال موافقت و زمینه آزادی این مددجویان و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت مددجویان جرایم غیرعمد آزاد شده در سیستان و بلوچستان، ادامه داد: از این تعداد چهار مددجو مربوط به محکومان مالی و هفت نفر محکوم به پرداخت مهریه و نفقه، بودند.

میرامامی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۲۵ نفر از محکومان جرائم غیرعمد با کمک و مساعدت ستاد دیه استان از زندان‌های سیستان و بلوچستان آزاد شدند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080604125
  • خبرنگار :