مدیرکل بیمه سلامت استان:

۶۰ درصد کرمانشاهیان تحت پوشش بیمه سلامت‌ هستند/ نشان‌دار شدن ۳۸ هزار بیمار خاص

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۸۰ درصد آنها رایگان بیمه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر رضا تحویلیان، امروز(ششم آبان) در مراسم جشن بیمه سلامت، با گرامیداشت سالگرد تاسیس سازمان بیمه سلامت، گفت: این سازمان فعالیت خود را با شعار گسترش پوشش بیمه برای اقشار کم درآمد آغاز کرد و امروز طریف وسیعی از اقشار جامعه را تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: فلسفه تاسیس بیمه سلامت این است که بیماران بجز درد و رنج بیماری، دغدغه مالی نداشته باشند و خوشبختانه امروز این مهم خصوصا برای بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران سرطانی محقق شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه این بیمه اکنون پنج دهک اول جامعه را به طور رایگان تحت پوشش قرار داده، یادآور شد: بیمه شدن رایگان دهک‌های ششم و هفتم نیز در دست پیگیری است.

تحویلیان از وضعیت پوشش بیمه سلامت در استان کرمانشاه نیز یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر، معادل ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این جمعیت ۸۰ درصد آنها به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

وی پنج دهک اول جامعه، روستاییان، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و... را از مهمترین گروه‌هایی اعلام کرد که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و عنوان کرد: برای سایر افرادی که متقاضی استفاده از خدمات بیمه سلامت باشند نیز ۷۰ تا ۸۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

تحویلیان به هزینه‌کرد بیمه سلامت برای افراد تحت پوشش نیز اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته بالغ بر ۱۶۳۵ میلیارد تومان برای درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان هزینه شده است.

بیش از ۳۸ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در کرمانشاه نشان‌دار شده‌اند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه یکی از خدمات منحصر به فرد سازمان بیمه سلامت را تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج اعلام و تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳۸ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان کرمانشاه نشان‌دار شده و از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: در حالیکه در سنوات گذشته تنها افراد مبتلا به پنج بیماری تالاسمی، هموفیلی، ام اس، پیوند کلیه و بیماران دیالیزی تحت پوشش این صندوق بودند، اکنون بیش از ۱۰۷ نوع بیماری تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج است و حتی افرادی که تحت پوشش سایر بیمه‌ها از جمله نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و... قرار دارند هم می‌توانند از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

تحویلیان با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت نسخه الکترونیکی هزینه درمان این بیماران در عمده موارد از طریق سامانه رایگان محاسبه می‌شود، اضافه کرد: در برخی از موارد که فرد هزینه‌ای از جیب خود پرداخت می‌کند نیز می‌تواند فاکتور هزینه کرد را به بیمه سلامت تحویل دهد و مبلغ هزینه به او پرداخت خواهد شد که سال گذشته نزدیک به ۷۸ میلیارد تومان در این سرفصل پرداختی داشتیم.

وی همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن ۲۱۰۰ زوج نابارور نیز در بیمه سلامت کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این زوج‌ها نشان‌دار شده و کلیه هزینه درمان آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از تعریف ۵۹ کد خدماتی برای حمایت از معلولین تحت پوشش بهزیستی نیز یاد کرد و ادامه داد: طیف گسترده‌ای از خدمات این قشر از جمله کاردرمانی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی و... تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد و حتی تعرفه خدمات خصوصی آنها نیز پذیرفته می‌شود.

همه نسخ بصورت الکترونیکی صادر می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از صدور همه نسخ، اسناد بیمارستانی و سرپایی به طور الکترونیکی خبر داد و گفت: این امر تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها و ساماندهی نظام سلامت داشته است.

به گفته تحویلیان، نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده نیز با جدیت در حال اجرا بوده و کمک بسزایی به کاهش تقاضاهای القایی و غیرواقعی حوزه درمان کرده است و به نوعی پلیس سلامت جامعه به حساب می‌آید.

وی با اعلام سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت، گفت: این سامانه آماده دریافت همه شکایات، پیشنهادات و مشکلات مردم است و اگر از ارائه خدمات توسط پزشکان، داروخانه‌ها یا مرکز درمانی شکایتی دارند، می‌توانند از طریق این سامانه پیگیری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه از راه‌اندازی ادارات بیمه سلامت در همه شهرستان‌های استان خبر داد تا مردم مشکلی برای تردد به مرکز استان نداشته باشند و افزود: در گذشته ۱۷۰ هزار نفر از جمعیت استان نمی‌توانستند در شهرستان خود خدمات بگیرند.

در این مراسم از تعدادی از مراکز و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در کرمانشاه تقدیر شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080604123
  • خبرنگار : 50181