هزینه‌کرد ۴.۶ میلیاردی بیمه سلامت استان مرکزی در حوزه درمان ناباروری

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه با چهار مرکز درمان ناباروری در اراک قرارداد بسته ایم، گفت: ۱۰۶۶ نفر در سامانه ثبت نام کردند و بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این حوزه هزینه شده است.

بابک بوالحسنی، ۶ آبان در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس بیمه سلامت اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت در طول ۳۰ سال گذشته، دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته است.

وی با اشاره به اهداف سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: گسترش پوشش بیمه همگانی باعث شده است که ۸۰ درصد بیمه شدگان ما از طیف روستائیان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر باشند و تحت پوشش بیمه رایگان هستند و ۱۱۱ هزار نفر از دهک‌های یک تا پنج و مادران باردار و شیرده به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی ادامه داد: در آبان ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج تشکیل شد و ۱۰۷ گروه بیماری تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند. بیش از ۱۸ هزار نفر در سامانه‌های ما در این حوزه نشان دار شدند.

بوالحسنی تصریح کرد: در شهریور ۱۴۰۰ هیات دولت مصوب کرد که زوجین نابارور تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند و با چهار مرکز ناباروری در اراک در این راستا قرارداد بستیم. ۱۰۶۶ نفر در سامانه ثبت نام کردند و بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این حوزه هزینه شده است.

وی با اشاره به طرح دارویار گفت: ۲۷۸ میلیارد تومان از تیر ۱۴۰۱ تا به امروز برای هزینه‌های دارو به بیماران پرداخت کرده‌ایم.

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه ۶۲۰۰ نسخه در روز در استان مرکزی صادر می‌شود افزود: ۹۸ درصد نسخه‌های بیمه سلامت در فرایند الکترونیکی صادر می شوند.  

بوالحسنی با بیان اینکه ۵ درصد از اعتبارات سازمان به بحث پیشگیری اختصاص یافته است گفت: ما باید با پیشگیری کاری کنیم هزینه‌های درمان کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از بیمه سلامت گفت: در بحث اجرای قوانین موجود، قوای مقننه و مجریه بایستی پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403080604063
  • خبرنگار : 50598