استاندار آذربایجان‌شرقی:

مسائل کارگری و اجتماعی نباید به مسائل امنیتی تبدیل شود

استاندار آذربایجان شرقی، فرمانداری تبریز را در خط مقدم حل مسائل مختلف جامعه دانست و افزود: فرماندار شهرستان تبریز نباید بگذارد مسائل کارگری، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به مسائل امنیتی تبدیل شده و واحدهای تولیدی درگیر مسائل امنیتی و سیاسی شوند،همچنین باید در برگزاری انتخابات سالم و پرشور به شکل بی‌طرف و فراجناحی‌ عمل کند.

بهرام سرمست روز یکشنبه ششم آبان‌ماه در شورای اداری شهرستان تبریز و آیین تکریم و معارفه فرماندار تبریز، این شهرستان را پیشگام تحولات ژرف و بنیادین در ایران دانست و گفت: تبریز همواره در طول تاریخ انقلاب مشروطه، انقلاب شکوهمند اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و انتخابات اخیر جریان‌ساز و تاثیرگذار بوده است.

وی انتخاب مسعود پزشکیان را تقدیر الهی و فرصت تاریخی برای آذربایجان‌ دانست و افزود: امروز آذربایجان‌ با محوریت تبریز باید رسالت تاریخی خود را بدست بگیرد .

وی با بیان اینکه آقای گرشاسبی- فرماندار جدید شهرستان تبریز- مراتب مسئولیتی تدریجی، پلکانی و طولانی مدت سپری کرده است، ادامه داد: وی فرمانداری خداآفرین، جلفا، سراب، فرمانداری ویژه مرند و معاونت استانداری را در سابقه مدیریتی خود داشته و همچنین تحصیلات مرتبط با این سمت را دارد.

سرمست از خدمات و زحمات یونس فاتح، فرماندار سابق شهرستان تبریز قدردانی کرد و افزود: در دولت شهید آیت الله رییسی، مسئولیت استانداری باتوجه به بیماری مرحوم سردار عابدین خرم و شهادت شهید مالک رحمتی به مدت طولانی با سرپرست اداره شد که این امر، موجب افزایش فشارکاری بر فرمانداری شهرستان تبریز شد ولی آقای فاتح به خوبی این شرایط را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد کار اداری استان برعهده فرمانداری شهرستان تبریز است، تصریح کرد: طبق گزارش مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، آذربایجان‌شرقی در مباحث مختلف در رده‌ی ۲۶الی۲۷ کشوری قرار دارد که اصلا مطلوب و در شأن استان نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن ارائه توصیه هایی به فرماندار جدید، بر لزوم خروجی داشتن جلسات تاکید کرد و گفت: آقای گرشاسبی شما با وضعیت نامطلوبی سمت فرمانداری را قبول می‌کنید و باید شهرستان را روبه رشد و پیشرفت قرار دهید و بازه‌زمانی برای پروژه‌های شهری قرار دهید.

وی تصریح کرد: جایگاه تاریخی تبریز باید احیا شود و بار اصلی این مسئولیت برعهده فرمانداری است و همچنین فرمانداری باید بر پروژه های کلان شهرداری از جمله قطارشهری تبریز، عملکرد شورای شهر و شهرداری نظارت داشته باشد.

‎در این مراسم داود گرشاسبی به عنوان فرماندار جدید تبریز معرفی شده و از زحمات ۱۶ ماهه یونس فاتح قدردانی ‌شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080604054
  • خبرنگار : 50627