مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان خبر داد

اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب ابهر با ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ابهر با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

علی‌محمد نادرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۴۰۰ لیتر در ثانیه و با سیستم برکه تثبیت فعالیت می‌کند.

وی افزود: با افزوده شدن سیستم لجن فعال و فعالیت دوگانه این تصفیه خانه، ظرفیت تصفیه فاضلاب در ابهر تا ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز قابلیت افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: تاکنون ۲۸ کیلومتر شبکه جمع‌آوری بهداشتی و تصفیه فاضلاب در شهر ابهر احداث شده و تا پایان سال آینده ۶۷ کیلومتر شبکه باقیمانده در ابهر نیز اجرایی می‌شود.

وی به مشارکت بخش خصوصی در اجرای این پروژه اشاره کرده و گفت: این تصفیه‌خانه با روش BOT و سرمایه گذاری شرکت گروه مشارکت البرز اجرایی می‌شود.

نادرخانی اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری احداث تصفیه‌خانه فاضلاب ابهر توسط شرکت آب و فاضلاب استان زنجان و مابقی با مشارکت بخش خصوصی تامین شده است.

او خاطرنشان کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب ابهر تا کنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان یادآور شد: این تصفیه‌خانه با پوشش جمعیتی معادل ۱۵۰ هزار نفر با هدف جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، پیشگیری از آلودگی زمین‌های زراعی منطقه و تامین آب مورد نیاز صنایع اطراف شهر ابهر در دست اجرا قرار دارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080604037
  • خبرنگار : 50161