از ابتدای امسال

طرح «نفس» در کرمانشاه مانع از سقط ۱۲۵ جنین شد

مسئول اجرای طرح نفس در کرمانشاه گفت: اجرای طرح «نفس» مانع از سقط ۱۲۵ جنین در استان از ابتدای امسال تاکنون شده است.

مریم موحد در گفت‌وگو با  خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه طرح نفس (نجات فرزندان سقط) به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی اجرا می‌شود، گفت: این طرح در تلاش است تا مادران بارداری که قصد سقط جنین را دارند، شناسایی و آنها را از این کار منصرف کند.

وی افزود: برای شناسایی مادران بارداری که قصد سقط جنین دارند، با متخصصان زنان و زایمان، ماماها، داروخانه‌ها، عطاری‌ها و... ارتباط گرفته و از آنها خواسته‌ایم اگر مادرانی برای سقط جنین به آنها مراجعه کردند، ضمن ارائه مشاوره‌هایی برای منصرف کردن آنها از سقط جنین، آنها را به مسئولان طرح نفس در سازمان بسیج جامعه پزشکی استان معرفی کنند.

مسئول اجرای طرح نفس در کرمانشاه با بیان اینکه در تلاشیم تا از طریق اقدامات فرهنگی و روانشناسی مادران بارداری که قصد سقط جنین دارند را از این کار منصرف کنیم، افزود: در صورتی هم که مادری به دلیل مشکلات مالی قصد سقط کردن جنین خود را داشته باشد، تلاش می‌کنیم با تقدیم بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات درمانی رایگان، او را از سقط جنین منصرف کنیم.

موحد در ادامه با بیان اینکه سقط جنین آسیب‌های جسمی و روانی زیادی برای مادران باردار دارد، تاکید کرد: عفونت، خونریزی زیاد، آسیب رحم و از دست دادن قدرت باروری از جمله عوارض جسمی سقط عمدی جنین محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سقط عمدی جنین بجز آسیب‌های جسمی، آسیب‌های روانی متعددی را هم متوجه مادران می‌کند که عوارض آن گاه تا سالها باقی می‌ماند.

موحد با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۲۵ مادر باردار استان را در قالب طرح نفس از سقط عمدی جنین منصرف کردیم، گفت: تاکنون ۴۲ مادر از این تعداد فرزندان خود را به دنیا آورده‌اند و پیگیر تولد مابقی نوزادان هم هستیم.

وی افزود: سال گذشته هم ۳۱ مادر بارداری که قصد سقط جنین داشتند را با انجام اقدامات مشاوره‌ای و ارائه خدمات فرهنگی، اقتصادی از سقط جنین منصرف کردیم.

 انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080604032
  • خبرنگار : 50180