رئیس دادگستری دره‌شهر:

پرونده تصرف و تخریب اراضی ملی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان دره‌شهر با حضور رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان برگزار شد.

«داریوش پیری» رئیس دادگستری شهرستان دره‌شهر امروز یکشنبه ۶ آبان‌ماه ۱۴۰۳، در این نشست با اشاره به اهمیت صیانت از انفال و محیط‌زیست و حفظ آن برای نسل های آینده اظهار کرد: دستگاه‌های متولی و ضابطان قضایی باید با جدیت و حساسیت پیگیر حفظ بیت المال و انفال باشند.

وی با اشاره به آمار تصرفات اراضی ملی و دولتی توسط بعصی از افراد و با تأکید بر ضرورت حفظ اراضی ملی گفت : باید با تعامل فزاینده میان دستگاه‌های متولی و تقویت گشت‌های مشترک، ضمن جلوگیری از بروز تخلف در این حوزه، افراد شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.

پیری خاطرنشان کرد: پرونده تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری به صورت جدی و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری شهرستان دره‌شهر «عدم طرح دعوا» و «عدم پیگیری متناسب حقوقی» از سوی دستگاه‌های دخیل در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی را از ضعف‌ها و اشکالات موجود به‌منظور صیانت از حقوق بیت‌المال ذکر کرد و در عین حال بر ضرورت پیگیری متناسب حقوقی دست‌اندازی‌ها به اراضی ملی و منابع طبیعی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط تاکید کرد.

در این نشست همچنین نمایندگان و مدیران دستگاه‌های عضو شورای حفظ حقوق بیت‌المال به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در راستای صیانت حداکثری از اراضی ملی و منابع طبیعی پرداختند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403080604010
  • خبرنگار :