در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی

قالیباف: بودجه باید منطبق بر برنامه هفتم تنظیم و تصویب شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه هفتم میثاق ملی و سند بالادستی است، گفت که باید بودجه براساس برنامه هفتم تنظیم شود تا بتوان مشکلات کشور را حل کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز یکشنبه در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی در انتقاد از تهیه نشدن آیین‌نامه‌های مربوط به اجرای قانون هفتم توسعه گفت: ساعت پنج و نیم صبح امروز در جلسه با هیات رئیسه کمیسیون تلفیق این موضوع مطرح شد که باید بودجه منطبق با برنامه هفتم باشد.

وی افزود: طبق ماده ۱۱۹ قانون برنامه هفتم دولت باید برآورد هزینه‌هایش را در بودجه منطبق با برنامه داشته باشد. امروز در جلسه با هیات رئیسه تلفیق این موضوع مطرح شد که اگر مغایرت‌هایی در بودجه نسبت به برنامه وجود دارد، آن را مشخص کنند تا فردا در جلسه کمیسیون تلفیق با دوستان دولت مطرح کرده و آن را تنظیم کنیم سپس کلیات لایحه بودجه در صحن مجلس مطرح شود.

رئیس مجلس با اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهور در اجرای قانون برنامه هفتم گفت: بارها رئیس جمهور تاکید کرده و مجلس هم اصرار داشته که برنامه هفتم میثاق ملی و سند بالادستی است لذا باید بودجه منطبق با برنامه باشد و کمیسیون تلفیق و صحن علنی هم به آن وفادار بمانند تا بتوان مشکلات کشور را رفع کرد.

قالیباف در عین حال گفت: البته نمی‌گوییم که برنامه هفتم بدون اشکال است اگر صحن مجلس به اشکالاتی در برنامه هفتم رسید آن را اصلاح می‌کنیم و اگر دولت درخواستی داشت آن را اجرا می‌کنیم اما در نهایت نباید خارج از برنامه کاری کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در تذکر خود گفت که از تاریخ سوم مرداد سال جاری برنامه هفتم توسعه لازم‌الاجرا شده است که طبق بررسی‌ها ۷۴ آیین‌نامه مربوط به احکام قانون برنامه تهیه نشده است که دولت ملزم به تهیه آن بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403080603986
  • خبرنگار : 71234