مدیرکل فاوای استان اعلام کرد:

اتمام پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر اردبیل تا پایان امسال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، از اتمام پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر اردبیل تا پایان امسال خبر داد.

شهریار سرداری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه  پدافند غیرعامل موجب امنیت پایدار و پیشرفت همه جانبه در کشور است، گفت: از جمله اقدامات اساسی و موثر که توسط دولت در جهت حفظ و امنیت زیرساختهای شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور در حال انجام می باشد، طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها است که با اتمام این طرح در کشور، در بعد پدافند غیر عامل به یک سطح مطلوب‌تری از امنیت پایدار دست خواهیم یافت.

وی افزود: پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر اردبیل تاکنون با اجرای ۱۹۵ کیلومتر حفاری و ۲۸۵ کیلومتر میروداکت گذاری و ۱۲۸کیلومتر شوتینگ در حال اجرا بوده و امیدواریم تا پایان سالجاری به اتمام رسیده و شهروندان بتوانند از اینترنت پرسرعت و با کیفیت بهره مند شوند.

مدیرکل فاوای استان اردبیل بیان کرد: هوشیاری و اقدامات پیشگیرانه اعضای پدافند غیرعامل در نهادها و سازمانهای استان از ضرورت بالایی برخوردار می باشد بنابراین اعضای کارگروه سایبری و الکترونیک نیز با تدوین برنامه های حوزه سایبری تلاش خواهد کرد تا نسبت به افزایش راندمان اقدامات پیشگیرانه در موضوعات سایبری سازمانها، برنامه ریزی کند.

وی گفت: در هفته پدافند غیرعامل برنامه ریزی شده است که تعداد ۵ رزمایش و مانور توسط مجموعه فاوای استان در جهت سنجش امنیت و تاب آوری سیستمها و توان عملیاتی همکاران برگزار شود.

سرداری از همکاری بسیار نزدیک مردم مناطق مختلف استان در حراست و نگهداری از مسیرهای فیبرنوری قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403080603961
  • خبرنگار :