پوتین: امیدوارم غرب هشدارهای ما را شنیده باشد

پوتین امیدوار است که غرب هشدار او را در مورد عواقب اجازه حمله به عمق روسیه شنیده باشد که به این معنی است که ناتو عملاً در حال جنگ با روسیه است.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای با پاول زاروبین، خبرنگار VGTRK تاکید کرد: آنها چیزی در این مورد به من نگفته‌اند، اما امیدوارم شنیده باشند. زیرا ما باید برای خودمان تصمیم‌هایی بگیریم.وزارت دفاع روسیه در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پاسخ به حملات احتمالی دوربرد به خاک روسیه است.

وی تاکید کرد که کشورهای ناتو نه تنها در مورد امکان اجازه دادن به کی‌یف برای استفاده از سلاح‌های دوربرد غربی علیه روسیه بحث می‌کنند، بلکه اساساً تصمیم می‌گیرند که آیا مستقیماً در درگیری اوکراین دخالت کنند یا خیر.

او هشدار داد که مشارکت مستقیم کشورهای غربی در مناقشه ماهیت آن را تغییر خواهد داد و مسکو مجبور خواهد شد بر اساس تهدیداتی که علیه روسیه ایجاد می شود تصمیم بگیرد.

رئیس جمهور روسیه درباره ارسال تسلیحات دوربرد غرب به کی‌یف اظهار داشت: موضوع این نیست که آیا به کسی اجازه داده خواهد شد از این سلاح ها علیه روسیه استفاده کند یا نه. من قبلاً در اولین بیانیه خود [درباره این موضوع] در این مورد صحبت کرده ام. نیروهای اوکراینی نمی‌توانند به تنهایی از این سلاح‌ها استفاده کنند.این کار فقط توسط متخصصان کشورهای ناتو انجام می شود.

رئیس جمهور روسیه افزود که عملیات تسلیحات دوربرد نیازمند شناسایی فضایی است که اوکراین فاقد آن است و همچنین متخصصانی که داده‌ها را تجزیه و تحلیل می کنند، مسیرهای پرواز را وارد می کنند و سایر وظایف مرتبط را انجام می‌دهند.

پوتین گفت: ارتش اوکراین به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. آنچه اکنون اتفاق می‌افتد توسط افسران ناتو انجام می شود.تنها سوال این است که آیا آنها به خود اجازه خواهند داد تا در عمق خاک روسیه حملاتی انجام دهند یا خیر.  سوال اصلی این است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080603958
  • خبرنگار : 90057

برچسب‌ها