نماینده مردم در مجلس خبر داد

آغاز عملیات اجرایی سردخانه ۱۰ هزار تنی دو مداره در بروجرد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی سردخانه ۱۰ هزار تنی دو مداره در شهرستان خبر داد.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: احداث سردخانه ده هزار تنی دو مداره بروجرد به عنوان بزرگترین سردخانه استان لرستان از دوره یازدهم مجلس مورد پیگیری بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی عملیات اجرایی پروژه آغاز شده و احداث و راه اندازی سردخانه یکی از مهمترین مطالبات باغداران به ویژه تولیدکنندگان سیب در بروجرد است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به افزایش بالای تولید سیب در بروجرد، لازم است که ۱۰ هزار تن فضای سردخانه‌ای ایجاد شود تا بخش دیگری از تولیدات سیب نگهداری شود.

گودرزی بیان کرد: آب‌وهوای معتدل و خاک مناسب بروجرد را به قطب تولید سیب در لرستان تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: هرساله به دلایل مختلفی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد میوه‌های درختان سیب، قبل از برداشت پای درختان می‌ریزند و به این سیب‌ها، سیب‌های پادرختی یا درجه ۳ یا صنعتی گفته می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: این سیب‌ها قابلیت فروش به‌عنوان سیب تازه خوری و انبار کردن را ندارند و فقط قابل استفاده در صنایع تبدیلی مثل تولید پوره، ترشک و لواشک، سرکه سیب و... هستند.

گودرزی یادآور شد: در این میان، یک سری افراد سودجو، به‌عنوان واسطه اقدام به خرید این سیب‌ها با قیمت بسیار پایین از باغدار کرده و همان سیب‌ها را با قیمت بالاتر از شهرستان خارج کرده و در اختیار کارخانجات استان‌های دیگر قرار می‌دهند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403080603752
  • خبرنگار : 50175