صدور ۱۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی کشاورزی در قزوین

معاون مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۰ فقره پروانه بهره‌برداری در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی در این استان صادر شده است.

فلور پوراحمدی با اشاه به صدور ۱۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی کشاورزی در قزوین، اظهار کرد: این تعداد مجوز با ظرفیت تولید ۱۰ هزار و ۸۵۹ تن و جذب مواد خام کشاورزی ۲۹ هزار و ۴۴۵ تن صادر شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، وی گفت: برای اجرای این واحدهای تولیدی ۳۱۵ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هزینه شده که با راه‌اندازی این واحدها زمینه اشتغال ۲۰۳ نفر در استان فراهم شده است.

معاون مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: پروانه‌های بهره‌برداری در زمینه‌های تولید و بسته بندی قهوه، دانه‌های بو داده و بسته‌بندی خشکبار و غلات صادر شده است.

پوراحمدی در پایان تصریح کرد: همچنین طی همین مدت ۲۰ فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت تولید ۶۹ هزار و ۴۸۵ تن صادر شده است.

بازگشت ۴۰۰۰ مترمربع  اراضی کشاورزی بوئین‌زهرا به چرخه تولید

به گزارش ایسنا، علی همت‌زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین‌زهرا نیز در خبر دیگری اظهار کرد: با اجرای چهار مورد احکام تغییر کاربری غیرمجاز حدود ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان  به چرخه تولید بازگشت.

وی در ادامه بیان کرد: این تغییر کاربری‌ها شامل بنا و فنس‌کشی و دپوی مصالح بود که در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تخریب شد و با این اجرای این احکام حدود ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی روستای حسین‌آباد در بخش مرکزی آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین‌زهرا در پایان خاطرنشان کرد: این عملیات با حضور فرمانده یگان حفاظت امور اراضی، نماینده دادگاه بوئین‌زهرا و همکاری عوامل انتظامی و شهرداری بوئین زهرا، رئیس و کارشناسان امور اراضی شهرستان صورت گرفت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403080603727
  • خبرنگار :