در بازدید رئیس پارک علم و فناوری استان از جهاددانشگاهی عنوان شد

اجرای۴ طرح شاخص فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان در یک سال اخیر

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از اجرای چهار طرح شاخص فناورانه طی یک سال اخیر از سوی جهاددانشگاهی این استان خبر داد.

علی منصفی راد امروز یکشنبه ۶ آبان در بازدید رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از طرح‌های این نهاد، از اجرای طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان در سطح ملی و بین‌المللی در یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ان‌شاءالله با حمایت و همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان، بتوانیم این طرح‌های شاخص را در استان سمنان اجرایی کنیم.

وی گفت: در سطح ملی، چهار طرح فناورانه و دانش بنیان در یک سال گذشته آغاز شده که پژوهشگران جهاددانشگاهی استان سمنان ضمن دستیابی به دانش فنی و تولید نمونه اولیه، توانسته‌اند این طرح‌ها را به مرحله ثبت اختراع و در آینده نزدیک به مرحله راه‌اندازی خط تولید برسانند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: در سطح بین‌المللی نیز در راستای طرح ملی کانکت و جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور، دو طرح جهاد دانشگاهی استان از سال گذشته مصوب شد که نتیجه آن، بهره‌گیری از ظرفیت دکتر خادمیان و پرفسور سیف‌علیان، دو دانشمند هم‌استانی مقیم فرانسه و انگلستان بوده است، طرح تولید و ترمیم تاندون مصنوعی بر پایه گرافن با همکاری پروفسور سیف‌علیان، دانشمند برتر حوزه پزشکی بازساختی جهان که از دانشمندان بومی استان و مقیم کشور انگلستان است، تهیه و نمونه‌های آزمایشگاهی ماده اولیه آن تولید شده است.

منصفی راد ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های شاخص فناورانه در سطح بین‌المللی، راه‌اندازی مرکز پزشکی مبتنی بر فرد (Personalized Medicine) بر اساس دانش OMICs با همکاری دکترحسین خادمیان، پژوهشگر فوق دکتری ایرانی دانشگاه سوربن فرانسه به عنوان راهبر پروژه در شهرستان مهدی شهر است که در این راستا فرآیندهای اجرایی آن در حال انجام است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان نیز در این نشست با تجلیل از فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: از محصولات و طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی استان که به عنوان طرح‌های شاخص در سطح ملی و بین‌المللی در حال انجام است، حمایت می کنیم.

محسن نظری افزود: این حمایت‌ها در قالب هسته‌های فناور از چهار محصول فناورانه و دانش بنیان جهاددانشگاهی سمنان خواهد بود و ان‌شاءالله برای حضور در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی و معرفی این دستاوردها و تولیدات شاخص کمک خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند جهاددانشگاهی استان سمنان در طرح ملی کانکت و جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور و اجرای دو طرح شاخص در این راستا گفت: ان‌شاءالله تا پایان سال جاری یک رویداد علمی به صورت ملی و منطقه‌ای با همکاری جهاددانشگاهی استان سمنان و در راستای ظرفیت‌های منطقه و استان برگزار خواهد شد و در برگزاری رویدادهای علمی از ظرفیت جهاددانشگاهی استان بهره خواهیم برد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080603722
  • خبرنگار :