در راستای حفظ و ارتقای کیفیت آب

سامانه جدید گندزدایی آب شرب زاهدان به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری سامانه گندزدایی آب با فناوری الکترولیز نمک طعام خبر داد و گفت: این سامانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در تصفیه خانه شهر زاهدان راه‌اندازی شد.

علیرضا قاسمی شامگاه شنبه در آئین بهره‌برداری از سامانه الکترولیز نمک تصفیه‌خانه آب زاهدان که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، در گفت وگو با ایسنا، گفت: با توجه به توسعه بافت مسکونی  زاهدان و قرار گرفتن تصفیه‌خانه در محدوده‌ شهری و حفظ الزامات پدافند غیرعامل، اقداماتی شامل نوسازی خطوط انتقال آب، ارتقای ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه آب شهر زاهدان با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها خرید و ورود دستگاه‌ها را با مشکل و سختی روبه‌رو کرد، افزود: طی ده روز گذشته بهره‌برداری آزمایشی سامانه گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک انجام و این فرآیند جایگزین گندزدایی آب به روش کلر گازی شد که به لحاظ رعایت الزامات پدافند غیرعامل نباید در محدوده شهری استفاده شود.

وی، استفاده از کلر گازی را مرسوم‌ترین روش گندزدایی آب عنوان کرد و گفت: اما با توجه به طرح‌های الحاق به محدوده شهری و مشکلات و احتمال مخاطرات اجتماعی که این روش گندزدایی دارد و همچنین برای حفظ امنیت پرسنل شاغل در تصفیه‌خانه این سیستم از مدار خارج و به صورت رزرو و پدافندی در منطقه‌ای امن حفظ و نگهداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان یادآور شد: گندزدایی آب مهم‌ترین فرآیند تصفیه محسوب می‌شود که میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زای موجود در آب را حذف کرده و نقش مهمی در تأمین بهداشت و سلامت عمومی دارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080603682
  • خبرنگار : 51000