معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل:

طرح جامع پدافند غیرعامل ۴۶ شهر کشور تصویب و ابلاغ شد

معاون امور شهری و کلانشهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور، از تصویب و ابلاغ طرح جامع پدافند غیرعامل ۴۶ شهر با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در کشور تاکنون خبر داد.

آرش قندچی درحاشیه آیین رونمایی از سند طرح جامع پدافند غیرعامل شهر آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: مطالعات پایانی ۹ شهر دیگر نیز در حال انجام است و پس از تصویب نهایی، به شهرها ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه درگام نخست ۵۵ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفرجمعیت مشمول طرح جامع پدافند غیرعامل در کشور بودند، تصریح کرد: پس از ابلاغ طرح جامع هم این شهرها، در مرحله بعدی مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شروع خواهد شد.

پیگرد قضایی برای دستگاه اجرایی قانون گریز

معاون امور شهری و کلانشهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور، با تاکید بر اینکه اجرای این سند و طرح جامع برای تمامی دستگاه‌های اجرایی زیربط ضروری است، تصریح کرد: تخلف از ماموریت وظایف تعیین شده و محوله دستگاه‌های امدادی، خدمات رسانی و اجرایی پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

قندچی ادامه داد: در طرح جامع پدافند غیرعامل شهری، همه زیر ساخت‌های شهری در هر بخشی مورد مطالعه قرار می‌گیرد و در راستای صیانت از آنها و کارکرد آنها کارکردهایی قرار دارد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه وظیفه پدافند غیرعامل در حوزه شهری مقابله با تهدید انسان ساخت و تهاجم دشمن است، گفت: تمام تلاش بر این است که سرمایه اصلی کشور و مردم در امان بمانند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، با بیان این که این سند نقشه مدیریت شهری و استان برای پیش برد اهداف پدافند غیرعامل در حوزه شهری است، گفت: این سند مشتمل بر شناسایی وضعیت موجود دارایی‌های زیرساختی است و به واسطه شناسایی راه حل صیانت از آن طراحی می‌شود تا در مواقع بحرانی خدمات ارائه شده به مردم دچار وقفه نشود.

قندچی در خصوص اجرای این طرح در مازندران گفت: تاکنون طرح جامع پدافند غیرعامل در شهرهای ساری، بابل و آمل تصویب و رونمایی شد و به زودی در قائمشهر نیز این طرح تصویب نهایی و ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080603676
  • خبرنگار : 50616