رئیس کل دادگستری فارس:

آماده همکاری برای حفظ باغات شیراز هستیم

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اهمیت حفظ باغات شیراز به عنوان هویت فرهنگی این کلان‌شهر، برای همکاری ثمربخش در این حوزه اعلام‌ آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید صدرالله رجایی‌نسب امروز، ۵ آبان ماه در نشست مشترک با شهردار شیراز با تأکید بر اینکه نتیجه کارهای مشترک و تعاملات دوسویه مجموعه قضایی و مدیران شهری شیراز به تقویت و استمرار ابدی جایگاه مذهبی، ادبی، فرهنگی، حماسی و هنری شیراز کمک می‌کند، بیان کرد: برای دستیابی به این هدف بزرگ باید برنامه‌ریزی علمی، کار جهادی و گروهی در دستور کار قرار بگیرد.

وی به ایجاد سازوکار ویژه در جهت جلوگیری از تزلزل آراء کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: اتخاذ تدبیر، ارائه برنامه و تقویت راه‌های جلوگیری از تخلفات ساختمانی بهترین روش و نسخه مدیریتی در این حوزه است و لازم است به تخلفات ساختمانی قبل از تکمیل ساخت و سازها رسیدگی شود چرا که جلوگیری از وقوع این دسته از تخلفات علاوه بر کاهش تنش‌های شهری زمینه کاهش هزینه‌های مادی و معنوی را نیز فراهم می‌کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود وجود صمیمیت، تعامل و انجام کار گروهی را یکی از شاخص‌های موفقیت در خدمت‌رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: تا زمانی که فرصت خدمت به مردم فراهم است باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

رجایی‌نسب در ادامه بر تدبیر امور در جهت جلوگیری از وقوع حوادث و بحران‌های شهری تأکید کرد و افزود: باید از اتفاقات و حوادث گذشته درس گرفت و آن را تجربه‌ای برای پیش‌بینی، پیشگیری و رفع بحران قرار دهیم و از تکرار حواث تلخ جلوگیری کنیم.

وی همچنین حفظ باغات شیراز به عنوان شناسنامه و هویت فرهنگی شیراز را مورد تأکید قرار داد و از اعلام آمادگی مجموعه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و کارگروه صیانت از حقوق عامه دادستانی مرکز استان برای همکاری ثمربخش در این حوزه خبر داد. 

رئیس شورای قضایی استان فارس به اقدامات ویژه شهرداری و تغییر چهره‌های فرهنگی شهر در مناسبت‌های گوناگون نیز اشاره کرد و افزود: اعتقاد ما این است که هر آنچه در شهر به فرهنگ غالب شهروندان تبدیل شود علاوه بر اثرگذاری مثبت فرهنگی، نمای مناسبی از غنای فرهنگی و اصالت شیراز و استان در قله فارس را به کشور و دنیا نمایان می‌کند.

محمد حسن اسدی شهردار شیراز نیز در این نشست خواستار حمایت‌های قضایی از مجموعه شهرداری در مسیر خدمت‌رسانی بهتر و اجرای برنامه‌های مدیریت شهری در شیراز شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و معاونین شهرداری شیراز به ارائه دیدگاه‌های خود در راستای تقویت تعاملات ۲ مجموعه دادگستری و شهرداری پرداخته و به مهیاسازی زمینه‌های ارتقاء و توسعه شیراز با بهره‌گیری از حمایت‌های حقوقی و قضایی پرداختند.

حفظ باغات شیراز، معرفی اصالت و چهره فرهنگی شهر و جلوگیری از تزلزل آراء کیمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها مهم‌ترین محورهای دیدار شهردار کلان شهر شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری با رئیس کل دادگستری استان فارس بود.

 انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080503579
  • خبرنگار : 50976