صعود یوسفی و حاجیلوییان به فینال کشتی امیدهای جهان/ ۳ آزادکار ایران در رده بندی

در جریان رقابت های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان، مهدی یوسفی و مهدی حاجیلوییان با شکست رقبای خود راهی فینال شدند اما ۳ آزادکار دیگر ایران در دیدار نیمه نهایی شکست خوردند.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های روز نخست ۵ وزن دوم کشتی آزاد امیدهای جهان در آلبانی، مهدی یوسفی در ۷۹ و مهدی حاجیلوییان در وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست رقبای خود راهی دیدار نهایی شدند اما علی مومنی در ۵۷، عباس ابراهیم زاده در ۶۵ و علی خرمدل در وزن ۷۰ کیلوگرم با شکست در نیمه نهایی، راهی دیدار رده بندی شدند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم علی مومنی در دیدار نیمه نهایی مقابل عبدی مالیک کاراچوف از قرقیزستان با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

مومنی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس ۱۵ بر ۸ مقابل روکو ترانووا از ایتالیا به برتری رسید. وی در سومین مبارزه نیز ۹ بر ۸ از سد مانوئل خندرسیان از ارمنستان گذشت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم عباس ابراهیم زاده در دیدار نیمه نهایی برابر کاجی اوگینو از ژاپن به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۷ شکست خورد و او نیز از رسیدن به فینال بازماند.

ابراهیم زاده پیش از این در دور نخست ۱۰ بر صفر ماتیاس مونز رامیر از شیلی را مغلوب کرد. وی سپس ۶ بر صفر سانون هانا از باهاما را شکست داد و در سومین مبارزه نیز ۱۴ بر ۲ مقابل کومار موهیت از هند به برتری دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم علی خرمدل در دیدار نیمه نهایی مقابل ماگمد التمیروف از روسیه در شرایطی که در پایان تایم اول با نتیجه ۳ بر صفر پیش بود، در ۳ دقیقه دوم مبارزه ۵ امتیاز از دست داد و در نهایت او نیز با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به دیدار فینال بازماند.

خرمدل پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس ۹ بر صفر کنستانتین چیریلوف از مولداوی را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۳ مقابل یرنور نورگازی از قزاقستان به برتری دست یافت.

اما در وزن ۷۹ کیلوگرم، مهدی یوسفی چهارمین آزادکار ایران در ۵ وزن دوم این رقابت ها بود که در دیدار نیمه نهایی برابر ماساکی ساتو از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۲ بر یک به برتری دست یافت تا اولین فینالیست کشتی آزاد ایران در ۵ وزن دوم این رقابت ها شود.

یوسفی پیش از این در دور نخست ۱۱ بر صفر اووِن مارتین از کانادا را مغلوب کرد. وی سپس ۱۰ بر صفر رافائلی از ایتالیا را شکست داد و در سومین مبارزه نیز ۱۱ بر صفر ایوان هاراشوک از اوکراین را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز مهدی حاجیلوئیان پنجمین و آخرین نماینده ایران در ۵ وزن دوم بود که در دیدار نیمه نهایی مقابل ویکی از هند به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه دشوار در شرایطی که از نظر بدنی کم آورده بود، با نتیجه  ۱۲ بر ۸ به برتری رسید تا دومین و آخرین فینالیست ایران در ۵ وزن دوم این رقابت ها باشد.

حاجیلوییان پیش از این در دور نخست ۱۰ بر صفر اصلان آباکاروف از آذربایجان را مغلوب کرد. وی سپس ۱۰ بر ۶ از سد ماسوما اندن از آمریکا گذشت و در سومین مبارزه نیز ۱۲ بر ۲ ایوان پریماچنکو از اوکراین را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

رقابت های رده بندی و فینال ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان فردا یکشنبه برگزار می شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403080503569
  • خبرنگار : 71506